DAJ CYNK

Koniec UPC Polska. Zostanie tylko Play

Mieszko Zagańczyk

Prawo, finanse, statystyki

W rok po przejęciu UPC Polska przez Play powraca temat rebrandingu tej pierwszej marki. Decyzje już zapadły, ale termin pozostaje nieokreślony.

Rok temu, 1 kwietnia 2022 r., operator sieci Play sfinalizował kupno od Liberty Global 100% udziałów w UPC Polska. Transakcja miała wartość 7 mld złotych. Od razu pojawiły się pytania – czy UPC Polska zniknie jako marka? Jean Marc Harion, prezes Play, wyjaśniał wtedy, że marka UPC jest dobrze znana i kojarzona wśród polskich klientów, a jej likwidacja nie byłaby dobrym posunięciem. Operator przekonywał, że marka pasuje do wizji oferty konwergentnej z szybkim internetem stacjonarnym. 

Najwyraźniej jednak ta wizja się zmieniła, a marka UPC przestała już do niej pasować, bo – jak podaje serwis Wirtualnemedia.pl – operator zamierza postawić na jedną markę. W planach jest rebranding UPC Polska na Play. Nie jest jeszcze znany ostateczny termin tej operacji, a zmiana nazwy będzie wprowadzana stopniowo.

Informacje podane przez Wirtualnemedia.pl są nieoficjalne. Operator dystansuje się jednak od tych doniesień.

Rozwijamy nasze usługi zarówno pod marką Play, jak i UPC. Co do zasady, decyzje biznesowe komunikujemy oficjalnymi kanałami spółki 

– przekazał nam Play.

Jak wskazują Wirtualnemedia.pl, połączenie operatorów pod jedną marką Play pozwoli na większe oszczędności. Zmniejsza się wydatki na marketing, co już wcześniej objawiło się redukcją o ¾ aktywności reklamowych UPC.

Integracja dotyczy także miejsca, w którym operator prowadzi działalność. W lutym pracownicy UPC Polska zostali przeniesieni z biurowca Spark przy al. Solidarności na warszawskiej Woli do siedziby Play – biurowca Neopark na Mokotowie. Przeprowadzką objętych zostało kilkaset osób. Wspólne biuro jest tak duże, że pomieściło wszystkich pracowników, każdy ma swoje stanowisko pracy, a dodatkowo odbywa się ona w modelu hybrydowym.

Jako samodzielny operator UPC Polska przed przejęciem przez Play miał 1,57 mln klientów głównie w większych miastach, co na tle blisko 13 mln klientów usług mobilnych w Play jest niewielką liczbą. Rozpoznawalność marki UPC najwyraźniej okazała się też mniejsza niż zakładały początkowe kalkulacje Play. 

Podobne rebrandingi miały też miejsce w innych krajach, gdzie Liberty Global sprzedał udziały UPC. W Niemczech, Czechach, Rumunii i na Węgrzech po przejęciu sieć działa jako Vodafone, w Holandii jako Ziggo, a w Szwajcarii Sunrise

Doniesienia o rebrandingu UPC zbiegają się ze startem nowych inwestycji spółki Polski Światłowód Otwarty (PŚO), stworzonej przez Play. Po sprzedaniu 50% udziałów w PŚO firmie InfraVia Capital Partners, Play przekazał na rzecz spółki aktywa sieci HFC należącej do UPC Polska i obejmującej 3,7 mln gospodarstw domowych. PŚO uruchamia ogólnopolską sieć szerokopasmową, dostępną wyłącznie w hurtowym modelu otwartego dostępu i zapowiada inwestycje sięgające nawet 8 mld zł.

Zobacz: Play sprzedał Francuzom światłowody UPC
Zobacz: Play ma więcej światłowodów. Przejmuje udziały w kolejnej spółce

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Telepolis.pl

Źródło tekstu: Wirtualnemedia.pl, wł., Play