LinkedIn został zmuszony do wyłączenia funkcjonalności, związanej z wyświetlaniem reklam. Co się konkretnie zmieni?
Należący do Microsoftu LinkedIn wyłącza w Unii Europejskiej funkcję, dzięki której wyświetlał użytkownikom spersonalizowane reklamy, w oparciu o ich dane osobowe. Jest to reakcja na skargi organizacji obywatelskich, dbających o prywatność obywateli UE.
Według regulacji Unii, firmy nie mogą wykorzystywać danych osobowych i wrażliwych użytkowników do doboru reklam. Narzędzie LinkedIn do tej pory, wyświetlało reklamy w oparciu o algorytmy sprawdzające zainteresowania polityczne, biznesowe, a nawet związane z orientacją seksualną i pochodzeniem społecznym. Teraz ma się to zmienić.
Zdecydowaliśmy się dostosować nasze algorytmy, usuwając możliwość tworzenia reklam w oparciu o dane wrażliwe naszych użytkowników w Europie.
- zapewnił viceprezydent LinkedIn, Patrick Corrigan.
Komisja Europejska będzie monitorować wdrożenie nowych standardów reklamowych LinkedIn, aby upewnić się, że są one zgodne z dyrektywami Unii Europejskiej.
- powiedział europejski komisarz ds. przemysłu, Thierry Breton.
Zobacz: TikTok potwierdził atak. Konta stracili Paris Hilton i CNN
Zobacz: Epokowa zmiana w reklamie w sieci. Nowe prawo od 1 stycznia 2025 r.
Źródło zdjęć: Tada Images / Shutterstock.com
Źródło tekstu: reuters.com