POCO wydzieli się z Xiaomi jako osobna, niezależna marka
POCO, submarka Xiaomi znana dotąd głównie ze smartfonu Pocophone F1, zostanie wydzielona jako osobna firma, działająca na swój własny rachunek. Tym samym marka idzie w ślady Redmi, chociaż może stracić swój globalny zasięg.

Rok temu z Xiaomi wydzieliła się firma Redmi, która początkowo też oznaczała jedynie linię smartfonów Xiaomi, a teraz wprowadza urządzenia na rynek pod własną marką. W tym roku podobnie ma być z POCO.



Manu Kumar Jain, szef Xiaomi India i globalny wiceprezes Xiaomi, ogłosił dziś, że POCO będzie teraz niezależną marką. Z krótkiego wpisu na Twitterze – a to jedyne w tej chwili źródło tej informacji - trudno wywnioskować, jakie są dalsze plany marki, ale w chińskich mediach pojawiły się spekulacje, że POCO będzie marką koncentrująca się na rynku indyjskim. Faktem jest, że POCO India staje się przynajmniej na początek głównym oddziałem firmy i z niego należy oczekiwać dalszych przekazów na temat rozwoju marki.
Excited to share: #POCO will now be an independent brand!
— Manu Kumar Jain (@manukumarjain) January 17, 2020
What started as a sub-brand within Xiaomi, has grown into its own identity. POCO F1 was an incredibly popular phone. We feel the time is right to let POCO operate on its own.
Join me in wishing @IndiaPOCO all the best.
Marka POCO jest znana dotąd głównie z jednego produktu – smartfonu Pocophone F1 (Poco F1) z 2018 roku, który łączył flagową wówczas specyfikację (Snapdragon 845, 6/64 GB pamięci, ekran 6,18 cala Full HD+) z nieco bardziej oszczędnymi materiałami obudowy, ale też - atrakcyjną ceną. Od dłuższego czasu mówi się o premierze kolejnego modelu - Pocophone F2 (Poco F2), który ma pojawić się w 2020 roku, ale niewiele o nim jeszcze wiadomo. Poza F2 w bazie danych benchmarku Geekbench zaistniał tajemniczy model Poco X2. Według możliwych scenariuszy będzie to przebrandowany, umieszczony w nieco innej obudowie Redmi K30 i pod nową nazwą sprzedawany w Indiach.
Zobacz: Xiaomi Pocophone F1 za 999zł? Wystarczy pojechać do Poznania
Zobacz: Xiaomi Pocophone F2 coraz bliżej
Czy POCO faktycznie stanie się całkowicie niezależną marką? Pomijając kwestie formalnych zależności, trudno liczyć na to, że rozstanie z Xiaomi będzie definitywne. Przykład Redmi pokazuje, że związki teoretycznie osobnych firm pozostają bardzo bliskie, a smartfony debiutujące w Chinach jako Redmi u nas nierzadko sprzedawane są jako Xiaomi (seria Redmi K20/Pro, czyli Xiaomi Mi 9T/Pro). Ponadto produkty Redmi dystrybuowane są tymi samymi kanałami, co Xiaomi. Należy zakładać, że z POCO nie będzie inaczej.
Zobacz: Po co nam to POCO - mówi Xiaomi