DAJ CYNK

Polacy lubią łączyć usługi telekomunikacyjne w pakiety. Wartość tej części rynku to już 5 mld zł

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej pokazują, że sprzedaż pakietów usług to jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku telekomunikacyjnego. W Polsce nasycenie usługami łączonymi wciąż jest jednak niskie i wynosi około 30%. Zainteresowanie pakietami usług wciąż jednak rośnie i ma ku temu ogromny potencjał.

- Pakiety mają coraz większe znaczenie i uważam, że rynek już się do nich przyzwyczaił. Konwergencję każdy realizuje w taki sposób, na jaki pozwalają zasoby firmy. Niektórzy idą w kierunku ofert multiSIM-owych, rodzinnych, a inni – tak jak my – dostarczają oferty, które łączą internet stacjonarny i komórkowy czy też w ogóle świat mobilny i telewizji. W ciągu ostatnich 2 lat pozyskaliśmy 1,2 mln klientów naszej sztandarowej usługi Orange Love.

- powiedział Mariusz Gaca, wiceprezes zarządu Orange Polska, w rozmowie z agencją Newseria Biznes.

Sprzedaż pakietów łączących różne usługi telekomunikacyjne od jednego dostawcy to jeden z najszybciej rosnących segmentów całego rynku. Z danych UKE wynika, że wartość tej części rynku usług telekomunikacyjnych w Polsce w 2017 roku osiągnęła około 5 mld zł. Wciąż tu jest potencjał na wzrost, ponieważ obecnie tylko około 30% Polaków korzysta z usług łączonych. Według wiceprezesa Orange, 100% raczej nigdy nie osiągniemy, ale już dojście do 80% jest w naszym zasięgu. Szczególnie jeśli popatrzymy na inne kraje, które wcześniej zaczęły przygodę z konwergencją. W latach 2013–2017 liczba klientów ofert pakietowych wzrosła blisko trzykrotnie - wynika z danych UKE.

Łączenie ofert internetu, telefonii i telewizji w ramach różnych technologii (mobilnej i stacjonarnej) to korzyść dla klientów, którzy płacą jeden rachunek, na ogół niższy, a także mogą korzystać z wybranych usług tam, gdzie chcą i na dowolnym urządzeniu. Usługi konwergentne mają w swojej ofercie między innymi sieci Plus/Cyfrowy Polsat oraz Orange.

- Mam przekonanie, że konwergencja będzie dla klientów bardzo ważna, co najmniej w perspektywie najbliższych dwóch lat. Im więcej będzie na rynku ofert konwergentnych albo multiSIM-owych, tym większe będzie zainteresowanie, bo kolejne reklamy będą powodować efekt halo.

- powiedział Mariusz Gaca.

Wszyscy operatorzy telekomunikacyjni są w coraz większym stopniu zainteresowani rozwijaniem usług konwergentnych. Wpływa na to większa dostępność łączy stacjonarnego dostępu do Internetu wysokiej jakości, w tym zwłaszcza światłowodów, a także coraz lepsza infrastruktura mobilna. W zasięgu sieci LTE znajduje się obecnie 99% populacji, co stawia Polskę w europejskiej czołówce. Konwergencja staje się polem nowej konkurencji między operatorami, ale też podnosi świadomość na temat korzyści ofert pakietowych.

- Z naszych badań wynika, że prawie 7% klientów nie wyobraża sobie życia bez telewizji, a blisko 60% bez telefonu komórkowego. Brak tych dwóch usług spowodowałby istotny niedosyt. Natomiast z perspektywy samego użytkowania wydaje mi się, że jest ogromny apetyt na transmisję danych, bo chcemy być podłączeni do Internetu cały czas, z każdego miejsca i urządzenia. Klienci oczekują, żeby pakiety internetu, w szczególności w telefonii mobilnej, były jak największe.

- dodał wiceprezes zarządu Orange Polska.

Zobacz: Orange Polska będzie dalej wyprzedawać nieruchomości
Zobacz: Play krótko informuje o rozbudowie sieci. LTE ma 97,2 proc. populacji kraju
Zobacz: Nowa oferta Orange - pełne miłości Orange Love i wiosenne Orange TV

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło zdjęć: Newseria.pl

Źródło tekstu: Newseria.pl