DAJ CYNK

Spotify Premium ma już 100 mln użytkowników

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Spotify ogłosił sprawozdanie finansowe za 1Q2019. Serwis miał w tym okresie 217 mln aktywnych użytkowników, z czego 100 mln korzystało z abonamentu Premium.

Spotify miał na koniec pierwszego kwartału 2019 roku 100 mln użytkowników Premium. To o 32% więcej niż rok wcześniej. Firma rozpoczęła ostatnio swoją działalność w Indiach (pod koniec lutego). Nie spowodowało to jednak znaczącego wzrostu łącznej liczby aktywnych użytkowników, która wyniosła 217 mln. W ciągu tygodnia liczba zarejestrowanych użytkowników wyniosła tam milion, a po kolejnych czterech tygodniach przekroczyła 2 miliony.

Wzrost liczby użytkowników nie przełożył się na pozytywne wyniki finansowe. Spotify osiągnął co prawda wzrost przychodu w ostatnim kwartale - o 33% rok do roku, do 1,511 mld euro, ale jednocześnie strata netto sięgnęła 142 mln euro. Warto przy tym zaznaczyć, że w kwartale kończącym się w grudniu 2018 roku, serwis osiągnął zysk netto na poziomie 442 mln euro.

Zobacz: Spotify testuje kilka nowości. Wśród nich jest wyłącznik czasowy i słuchanie muzyki ze znajomymi
Zobacz: Premium Duo. Spotify testuje nowy abonament dla dwóch osób. Zapłacimy 24,99 zł miesięcznie

Spotify zrzuca częściowo odpowiedzialność za stratę na pracowników. Wzrost cen akcji firmy spowodował, że trafiła do nich większa premia. Serwis nie spodziewa się osiągnięcia spektakularnych zysków w najbliższym czasie, chce za to wzmocnić swoją pozycję na światowym rynku muzycznym. Jednym ze sposobów na poprawę wyników finansowych mają być podcasty, które są tanie i mają dedykowanych odbiorców.

Zobacz: Spotify pozywa Apple. Sprawą nieuczciwej konkurencji zajmie się Komisja Europejska
Zobacz: Twojej muzyki na Myspace już dawno nie ma. Cały katalog plików użytkowników z lat 2003 - 2015 poszedł do piachu

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Spotify