DAJ CYNK

Xiaomi na 384. miejscu rankingu Forbes Global 2000

Marian Szutiak

Prawo, finanse, statystyki

Xiaomi 384. miejsce Forbes Global 2000

Firma Xiaomi Corporation zajęła 384. miejsce na tegorocznej liście Forbes Global 2000. Chiński producent awansował przez rok o 42 pozycje.

Magazyn Forbes każdego roku opracowuje ranking "Forbes Global 2000", czyli listę uznawaną jest za jeden z najbardziej rzetelnych rankingów dotyczących korporacji. Opiera się na zintegrowanym zestawieniu przychodów, zysków, aktywów i kapitalizacji rynkowej. Według danych ujętych w zestawieniu z 2020 roku, przychody firmy Xiaomi wyniosły 29,8 mld dolarów, zysk - 1,5 mld dolarów, aktywa - 26,4 mld dolarów, a kapitalizacja rynkowa - 31,5 mld dolarów. Pozwoliło to zająć chińskiemu producentowi 384. pozycję w rankingu.

Zobacz: Xiaomi otworzyło drugi Mi Store w Poznaniu. Promocje będą później
Zobacz: Test Xiaomi Mi Air 2S - tanie słuchawki pokazujące, że #XiaomiLepsze

W 2019 roku Xiaomi osiągnęło znaczny wzrost we wszystkich segmentach działalności. Całkowite przychody Grupy po raz pierwszy przekroczyły 200 mld juanów, osiągając poziom 205,8 mld juanów (29,0 mld dolarów), notując tym samym wzrost o 17,7% rok do roku. To oznacza, że w ciągu 9 lat skumulowany roczny wskaźnik wzrostu ("CAGR") osiągnął poziom 112%. Skorygowany zysk netto wyniósł 11,5 mld juanów (1,6 mld dolarów), co przełożyło się na wzrost o 34,8% rok do roku i przewyższyło oczekiwania rynkowe.

- To był prawdziwy zaszczyt, gdy Xiaomi, w zeszłym roku, po raz pierwszy znalazło się na liście Global 2000. Uznanie ze strony rynku motywuje nas do rozwijania naszej działalności na jeszcze wyższym poziomie. W ciągu ostatniego roku dokonaliśmy kluczowych zmian w naszych markach, portfolio produktowym, strukturze organizacyjnej i systemach zarządzania. W kluczowym okresie przejściowym z 4G do 5G dostarczyliśmy na rynek odpowiednią liczbę produktów wspierających tę technologię nowej generacji. Przyspieszyliśmy naszą ekspansję międzynarodową - obecnie prawie połowa naszych przychodów pochodzi z rynków zagranicznych, co czyni Xiaomi firmą globalną. Mimo, że branża stoi przed poważnym wyzwaniem, Grupa nadal wykazuje wzrosty pomimo spowolnienia na rynku. Będziemy nadal koncentrować się na naszej strategii „5G + AIoT” i zwiększać inwestycje, aby wszyscy na całym świecie mogli cieszyć się lepszym życiem, dzięki innowacyjnym technologiom.

- powiedział Lei Jun, założyciel, prezes oraz CEO Xiaomi

Xiaomi Forbes Global 2000 tabela

Według ostatnich danych instytucji badawczych, Xiaomi zanotowało wzrost dostaw telefonów w pierwszym kwartale 2020 roku, przy czym cały rynek zanotował spadki. Według danych Canalys, światowe dostawy smartfonów spadły o 13% rok do roku, do 272 milionów sztuk. Xiaomi w tym samym okresie zanotowało wzrost na poziomie 9%, wyprzedając na tym polu innych największych producentów smartfonów. Udział w rynku wzrósł do 11,1%, umacniając czwartą pozycję marki na świecie. Natomiast według danych IDC, światowe dostawy smartfonów spadły o 11,7% rok do roku, do 276 milionów sztuk, a Xiaomi zanotowało wzrost o 6,1% i osiągnęło udział w rynku na poziomie 10,7%.

Zobacz: Według IDC to Xiaomi jest liderem polskiego rynku smartfonów
Zobacz: Rynek smartfonów w Polsce i na świecie w 1Q2020 według Canalys. Samsung wciąż na czele

Mimo ciężkiej sytuacji, spowodowanej pandemią Covid-19, Xiaomi odnotowało zwiększone dostawy smartfonów w Europie Środkowo-Wschodniej. Według danych Canalys udział firmy w rynku smartfonów w tym regionie wzrósł o 45%, a w Polsce o 223% rok do roku. Na Ukrainie Xiaomi jest numerem jeden z 38% udziałem w rynku smartfonów. W Polsce, według danych Canalys, Xiaomi jest wiceliderem, a udział firmy wynosi 27%. Natomiast według analiz firmy badawczej IDC, w I kwartale 2020 roku Xiaomi było liderem na rynku smartfonów w Polsce. Udział producenta w tym okresie wyniósł 31,6% i był to o 8,7 p.% lepszy rezultat w porównaniu do IV kwartałem 2019 roku.

W 2019 roku przychody Xiaomi poza Chinami wyniosły 91,2 mld juanów (12,9 mld dolarów), co stanowi 44,3% całych przychodów przedsiębiorstwa. Produkty Xiaomi sprzedawane są w ponad 90 krajach i rynkach na świecie (dana na dzień 31 grudnia 2019 roku).

Xiaomi wyemitowało dziesięcioletnie niezabezpieczone obligacje uprzywilejowane o wartości 600 milionów USD z kuponem o wartości 3,375%. Transakcja osiągnęła najniższą w historii rentowność 10-letniej obligacji chińskiej spółki TMT, skutecznie obniżając stopę finansowania długoterminowego spółki. Ostateczna kwota subskrypcji była 8,5 razy większa niż subskrypcja, co pokazuje, że obligacje zostały entuzjastycznie przyjęte przez rynek kapitałowy. Sukces w sprzedaży obligacji podkreśla zaufanie inwestorów do planów długoterminowego rozwoju Grupy.

Zgodnie z założoną strategią, Xiaomi wypuści na rynek 10 smartfonów obsługujących standard 5G, a wydatki na dział R&D zostaną zwiększone do 10 miliardów juanów. W ciągu kolejnych pięciu lat, inwestycje w technologię 5G+AioT zostaną zwiększone z 10 do ponad 50 mld juanów, w celu zdobycia pozycji lidera w dziedzinie rozwiązań smart. Grupa chce rozwijać się w segmencie urządzeń premium, jak również, zgodnie ze swoją misją, cały czas dostarczać doskonałe produkty w uczciwej cenie.

Zobacz: Wyniki Cyfrowego Polsatu po 1Q2020
Zobacz: T-Mobile Polska: wyniki finansowe za 1Q2020. Wzrost przychodów, bazy klientów i zysku EBITDA AL

Chcesz być na bieżąco? Obserwuj nas na Google News

Źródło tekstu: Xiaomi