Rynek VoIP w Polsce wzrósł o 27 proc.
Według raportu PMR wartość rynku usług telefonii internetowej w 2010 roku w Polsce wyniosła 658 mln zł - to 27% więcej niż w roku poprzednim.
Według raportu PMR wartość rynku usług telefonii internetowej w 2010 roku w Polsce wyniosła 658 mln zł - to 27% więcej niż w roku poprzednim.
Od 4 lat polski rynek VoIP rośnie. Największy wzrost odnotowano w 2007 roku - wartość rynku wyniosła 403 mln zł, czyli 90% więcej niż w 2006 roku. W 2009 roku rynek tylko nieznaczenie się powiększył - jedynie o 5%. Stało się to wbrew oczekiwaniom operatorów, którzy byli przekonani, że kryzys przyniesie zwiększone zainteresowanie telefonią internetową z racji niższych kosztów. W segmencie klientów indywidualnych widoczny był rekordowo niski przyrost liczby nowych abonentów. Podobna sytuacja miała miejsce w segmencie biznesowym - twierdzi Zoran Vuckovic z PMR.
W 2010 roku usługi VoIP były najpopularniejsze wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Nowych klientów przyciągały głównie niższe ceny połączeń i duża liczba darmowych minut w abonamencie. Telefonia internetowa stała się dla operatorów telewizji kablowej dodatkowym źródłem dochodu, który sprzedają w pakietach z innymi usługami.