T-Mobile uruchamia bezpłatny Telefon Pogadania dla seniorów

Pandemia to nie tylko zagrożenie wynikające z zakażenia koronawirusem, nie tylko „choroby towarzyszące”, ale także obniżenie kondycji psychicznej wśród osób samotnych, a zwłaszcza seniorów. Sieć T-Mobile postanowiła ich wesprzeć, uruchamiając specjalną, bezpłatną linię – Telefon Pogadania.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
T-Mobile uruchamia bezpłatny Telefon Pogadania dla seniorów
Dalsza część tekstu pod wideo

W ostatnich tygodniach wielu seniorów doświadcza samotności w sposób szczególny. Zgodnie z zaleceniami i w trosce o swoje zdrowie pozostają w mieszkaniach, unikając kontaktu z innymi ludźmi. Niektórzy z nich nie mają bliskich, z którymi mogliby swobodnie porozmawiać, podzielić się swoimi emocjami czy uzyskać odpowiedzi na pytania związane z koronawirusem. 

Z tego powodu operator T‑Mobile wsparł Fundację „Otwarte Idee” w uruchomieniu specjalnej, bezpłatnej linii telefonicznej dla seniorów - Telefonu Pogadania. W akcję zaangażowanych jest już kilkuset wolontariuszy, w tym kilkudziesięciu, którzy zachęcają starsze osoby do pozostania w domu i wspierają je rozmową.

Pandemia i konieczność pozostawiana w domach to wielki test dla wszystkich społeczeństw. W tej sytuacji kontakt z bliskimi jest najważniejszy. Tym, którzy dziś nie mają z kim wymienić myśli, dajemy możliwość skorzystania z bezpłatnego Telefonu Pogadania. Wiemy, że każdy temat jest ważny, każda chwila jest ważna i każdy z nas zasługuje na rozmowę z osobą, która go wysłucha i okaże wsparcie - mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej T‑Mobile.

Darmowa infolinia dla seniorów dostępna jest pod numerem: 

  • 800 012 005. 

Telefony odbiera grupa wolontariuszy w godzinach od 15:00 do 20:00, ale wraz z rozwojem inicjatywy ich dostępność będzie się zwiększać

Jak przekonują pomysłodawcy telefonu dla seniorów, fundacja została starannie przygotowana do rozmów i jest uwrażliwionia na potrzeby osób starszych. Dodatkowo cała grupa otrzymała licencje na profesjonalne oprogramowanie contact center i szkolenie techniczne zapewnione przez OEX Voice Contact Centre. Szczegóły dotyczące rekrutacji nowych wolontariuszy dostępne są na stronie www.telefonpogadania.pl.