T-Mobile dostanie nowe logo. Deutsche Telekom ujednolica branding

Deutsche Telekom ujednolica globalny branding, dostosowując identyfikację marki do swojej strategii strategii wiodącego cyfrowego dostawcy usług telekomunikacyjnych. Zmieni się również logo T-Mobile Polska, który należy do grupy. Nie będą to jednak duże zmiany.

Marian Szutiak (msnet)
24
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
T-Mobile dostanie nowe logo. Deutsche Telekom ujednolica branding

Deutsche Telekom wprowadza nowe logo grupy, co ma podkreślić podejście skupione na jednej marce. Koncentruje się ono wokół litery "T", mocniej podkreślona i przejrzysta ma być również rola magenty. Skojarzona z kolorem nazwa marki w przyszłości ustrukturyzuje portfolio produktów we wszystkich krajach.

Dalsza część tekstu pod wideo

Podejście do globalnego rynku przyjęte przez Grupę Deutsche Telekom stanowi kluczowy filar naszej międzynarodowej, cyfrowej i zrównoważonej strategii korporacyjnej. Wszystko się tutaj łączy – jeden cel, jedna architektura marki, jedno logo, jedno hasło i jeden projekt brandu. Dzięki naszej globalnej strategii marki chcemy sprawić, aby nasz rozwój w kierunku lidera telekomunikacji cyfrowej był widoczny dla wszystkich.

– powiedział Ulrich Klenke, Chief Brand Officer w Deutsche Telekom

„T” nabiera mocy

W ramach strategii jednej marki Deutsche Telekom będzie docelowo używać nowego logo we wszystkich spółkach działających pod brandem „T” w różnych krajach. Jak informuje operator, w formie 1-T-1 (cyfra-T-cyfra) logo stanowi podstawę przejrzystej architektury marki, a samo „T” staje się bardziej kompaktowe. W tym celu firma zoptymalizowała krzywizny i wzmocniła górę, środek oraz dół logotypu. Nowy projekt ma się przełożyć również na uproszczenie użytkowania identyfikacji wizualnej i poprawę świadomości klientów we wszystkich cyfrowych i fizycznych punktach styku.

T-Mobile dostanie nowe logo. Deutsche Telekom ujednolica branding

Litera „T” otrzyma też bardziej znaczącą rolę w komunikacji brandu i znajdzie się w jej centrum. Ma to umożliwić lepsze wkomponowanie w różnorodne konteksty. Nowe logo zaznacza aktualny kierunek pozycjonowania marki, stanowiąc zarazem symbol cyfrowego optymizmu. Przyjęty przez Deutsche Telekom cel został ujęty w haśle „Nie zatrzymamy się, dopóki wszyscy nie będą połączeni” („We won't stop until everyone is connected”).

„T”, które stworzyliśmy w naszym nowym logo, jest dla mnie jak silne światło latarni morskiej naprowadzające nas na cel Jakość i siła naszej sieci oraz wiedza całej Grupy Deutsche Telekom w zakresie technologii cyfrowych przynoszą korzyści wszystkim i pozwalają nam jako społeczeństwu na sprostanie każdemu wyzwaniu. Jest to możliwe za sprawą innowacyjnych usług najwyższej jakości, a także silnej koncentracji na potrzebach klienta, która stawia za cel ułatwianie i wzbogacanie życia ludzi.

– dodał Ulrich Klenke

Jasna rola magenty

Magenta, czyli barwa marki, pozostanie wyróżnikiem dla jej klientów. Ma to związek z ogromną rozpoznawalnością koloru względem brandu.

Przypisaliśmy magencie jasną i wyrazistą rolę, wykraczającą poza sam kolor. Planujemy używać tej nazwy, kształtując nasze międzynarodowe portfolio produktów, aby zyskać w ten sposób dodatkowy wyróżnik na tle konkurencji.

Nasza marka stanie się bardziej widoczna, przejrzysta, spójna i zrozumiała ponad granicami międzynarodowymi – a tym samym bardziej efektywna i wydajna

 – powiedział CBO Deutsche Telekom

T-Mobile dostanie nowe logo. Deutsche Telekom ujednolica branding

Deutsche Telekom wykorzysta nowe logo podczas targów Mobile World Congress, które odbędą się w dniach 28 lutego – 3 marca tego roku w Barcelonie. Zmiana zostanie sfinalizowana we wszystkich krajach w ciągu najbliższych dwóch, trzech lat w sposób zoptymalizowany pod kątem kosztów, a także wykorzystywanych zasobów. W pierwszej kolejności firma wprowadzi zmiany w kanałach cyfrowych, w obrębie kampanii komunikacyjnych oraz sponsoringu. Następnym etapem będą modyfikacje w fizycznej przestrzeni, uwzględniającej budynki i sklepy.

Strategiczne fundamenty nowej prezentacji marki zostały opracowane przez Group Brand Management w Deutsche Telekom. Ich wdrożenie obejmuje wszystkie istotne obszary w Grupie i zostało zaplanowane we współpracy z MetaDesign z Dusseldorfu.