Virgin Mobile: następna faktura będzie inna. Nie zdziw się

Virgin Mobile zapowiada zmiany dotyczące sposobu naliczania abonamentu. Zmieni się ważny punkt regulaminu, inaczej będą też wyglądały faktury. Nowe zasady wejdą w życie od przyszłego miesiąca.

Mieszko Zagańczyk (Mieszko)
9
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Virgin Mobile: następna faktura będzie inna. Nie zdziw się

Virgin Mobile zamieścił na swojej stronie i rozsyła w e-mailach do użytkowników komunikat o zmianie Regulaminu Świadczenia Usług Telekomunikacyjnych. Od 1 lipca 2023 r. treść paragrafu 8 ust. 1 regulaminu będzie brzmiała:

Dalsza część tekstu pod wideo

Rachunek Telefoniczny (faktura) jest wystawiany Abonentowi przez Operatora z oznaczeniem Okresu Rozliczeniowego, za który jest wystawiony i obejmuje opłaty za świadczone przez Operatora na rzecz Abonenta w tym Okresie Rozliczeniowym Usługi Telekomunikacyjne w tym opłaty za Abonament, jeżeli są stosowane przez Operatora.

Co z tego wynika? Nowa zapis w regulaminie wydaje się niejasny, ale sprawa jest prosta. Zmiana przynosi nowy sposób naliczania należności – abonament będzie naliczany z góry za kolejny okres rozliczeniowy. Obecnie jest naliczany po zakończeniu okresu rozliczeniowego, a obowiązująca dotąd, zmieniana część regulaminu brzmi:

Rachunek Telefoniczny (faktura) jest wystawiany Abonentowi przez Operatora po zakończeniu każdego Okresu Rozliczeniowego z oznaczeniem Okresu Rozliczeniowego, za który jest wystawiony i obejmuje opłaty za świadczone przez Operatora na rzecz Abonenta Usługi Telekomunikacyjne w tym opłaty za Abonament, jeżeli są stosowane przez Operatora.

Virgin Mobile zapowiada, że w związku z tą zmianą jednorazowo klienci mogą otrzymać fakturę obejmującą dwa kolejne okresy rozliczeniowe

Dla Twojej wygody wydłużymy termin płatności tej faktury z 14 do 60 dni. O terminie rozpoczęcia naliczania abonamentu z góry będziemy Cię informować bezpośrednio SMS-em min. 30 dni wcześniej

 – uspokaja Virgin Mobile.

Operator podkreśla też, że jego rachunek bankowy pozostaje bez zmian. Nie zmieni się kwota abonamentu ani łączna kwota zobowiązania, którą klient zapłaci podczas trwania umowy.

Jak zawsze w takich przypadkach prawo pozwala bez żadnych skutków dla klienta zerwać zawartą z operatorem umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Można ją wypowiedzieć do dnia wejścia zapowiadanych zmian w życie. Umowa zostanie rozwiązana z upływem okresu wypowiedzenia wskazanego w umowie. Złożenie wypowiedzenia nie będzie skutkowało naliczeniem kary umownej.

Jak będą wyglądać faktury Virgin Mobile po 1 lipca 2023 r.?

Virgin Mobile wyjaśnia też, że jeśli abonent ma zgodę na e-fakturę, będzie co miesiąc otrzymywać e-mail z informacją o dacie wystawienia, numerze faktury, kwocie do zapłaty oraz numerze konta bankowego. 

E-awizo, czyli powiadomienie o e-fakturze, operator będzie wysyłać z adresu [email protected] – obecnie jest to [email protected].

W e-awizo odbiorca otrzyma e-fakturę w formie załącznika PDF. Bezpośrednio z e-awizo klient będzie mógł opłacić fakturę, której dotyczy powiadomienie, a także ewentualne zaległości. 

Virgin Mobile zapowiada też, że wkrótce udostępni w abonamencie aplikację Play24, wtedy też e-fakturę będzie można też pobrać z Play24 po upływie doby od jej wystawienia.