[Aktualizacja] VoLTE wreszcie w sieci Plus - póki co dla wybranych
Jak donoszą Czytelnicy TELEPOLIS.PL, na wybranych numerach sieci Plus zaczęła działać usługa VoLTE.
![[Aktualizacja] VoLTE wreszcie w sieci Plus - póki co dla wybranych](https://telepolis.pl//images/miniatury/volte-w-sieci-plus.jpg)
VoLTE w Plusie - stopniowo przybywa klientów usługi
W kuluarach mówi się od pewnego czasu o 200 tys. pierwszych klientów Plusa z aktywnym VoLTE. Rzecz w tym, że ci klienci póki co do nas nie pisali, chwaląc się usługą. Aż do dzisiaj. Plus nie spieszył się ze wdrożeniem, a po tych pierwszych 200 tys. szczęśliwców, VoLTE miało być podobno stopniowo aktywowane na kolejnych numerach - takie były przynajmniej plotki.
Wygląda na to, że dzisiejsze doniesienia to efekt uruchamiania usługi na kolejnych transzach numerów i jesteśmy dosłownie chwilę przed oficjalnym komunikatem Plusa.



Zobacz: Plus rozpoczyna budowę komercyjnej sieci 5G w pasmie 2600 MHz
Zobacz: Plus zakończył testy i uruchomił Wi-Fi Calling
VoLTE w Plusie - póki co musisz mieć telefon marki Samsung
Jako pierwsi spośród klientów "Zielonych" VoLTE otrzymują posiadacze telefonów marki Samsung. Proces wdrożenia VoLTE w każdej sieci jest dosyć skomplikowany i wymaga współpracy z producentami telefonów. Plus na pierwszy rzut wybrał, całkiem słusznie, najpopularniejszego w Polsce producenta. Nie mamy jeszcze informacji czy plotek na temat kompatybilności ze sprzętem innych marek.
Poprosiliśmy o komentarz
Zaufajcie nam, że przy każdej możliwej okazji dopytywaliśmy Plusa o VoLTE i VoWiFi - w końcu to temat nieustających dyskusji Czytelników TELEPOLIS.PL. Zawsze jednak kazano nam uzbroić się w cierpliwość.
Teraz, tak trochę już po fakcie wdrożenia, mamy nadzieję, że dowiemy się oficjalnie czegoś więcej. Jak na złość mamy jednak długi weekend i prawdopodobnie na komentarz będzie trzeba poczekać do wtorku.
Aktualizacja - komentarz sieci Plus
Otrzymaliśmy komentarz biura prasowego operatora na temat wdrażanej właśnie usługi VoLTE.
Prowadzimy obecnie pilotaż VoLTE w Plusie. Usługa jest włączana partiami. Sprawdzamy zachowanie usług na poszczególnych modelach telefonów oraz wersjach systemu operacyjnego, aby mieć pewność, że usługa, którą dostarczymy klientom będzie spełniała najwyższe standardy.
- przekazał redakcji TELEPOLIS.PL Łukasz Krzeski, kierownik zespołu promocji i public relations sieci Plus.