[Aktualizacja] Wirtualna Centralka Orange wciąż korzysta z Flasha, a jego koniec tuż tuż
Już za 2 tygodnie kończy się 2020 rok, a z nim historia technologii Flash. Wraz z końcem roku skończy się wsparcie dla przestarzałej i dziurawej technologii, z której wciąż korzysta wiele stron internetowych, w tym Wirtualna Centralka Orange.
![[Aktualizacja] Wirtualna Centralka Orange wciąż korzysta z Flasha, a jego koniec tuż tuż](https://telepolis.pl//images/2020/12/wirtualna-centralka-orange-flash.jpg)
Wirtualna Centralka Orange (WCO) to, jak podaje pomarańczowy operator na swojej stronie internetowej, bezprzewodowe narzędzie do efektywnego zarządzania połączeniami głosowymi w firmie. Usługa w całości opiera się na mobilnej infrastrukturze Orange, dzięki czemu firmy nie muszą inwestować w specjalistyczny sprzęt ani przeznaczać dodatkowego pomieszczenia na centralę telefoniczną. Zaletą WCO jest też intuicyjność obsługi dzięki specjalnej aplikacji dostępnej na stronie WWW. Z jej pomocą można skonfigurować centralkę oraz zdecydować, co usłyszą osoby próbujące skontaktować się z firmą.
Zobacz: Skorzystaj z Mój Orange i odbierz 20 GB
Zobacz: Orange dostarczy usługi telefonii komórkowej dla Polskiej Spółki Gazownictwa


I tu pojawia się mały problem, ponieważ wspomniana wyżej strona internetowa, znajdująca się pod adresem wco.orange.pl, korzysta w całości z technologii Flash. Aby z niej skorzystać, trzeba użyć przeglądarki internetowej wyposażonej w Flash Playera. Wtedy po wejściu na tę stronę, zobaczymy formularz logowania.
Jeśli jednak, co ma coraz częściej miejsce, w naszej przeglądarce nie ma Flasha, zobaczymy komunikat o błędzie - w języku polskim oraz po angielsku.
No dobrze. A co się stanie, gdy skończy się wsparcie technologii Flash? Tego próbował się dowiedzieć od Orange pan Michał:
Orange czy w związku z tym, że kończy się wsparcie flasha za niecałe dwa tygodnie zamierzacie wypuścić nową wersję Wirtualnej Centrali Orange https://wco.orange.pl czy od stycznia nie będzie można nią zarządzać tylko będziemy kierowani przez Was na stronę: https://wco.orange.pl/flash_unavailable.html
- napisał Michał (pisownia oryginalna)
Jego pytanie chyba nie zostało zrozumiane przez Paulinę z Orange, o czym świadczy udzielona odpowiedź (zrzut poniżej).
Podobne pytanie wysłaliśmy do biura prasowego pomarańczowego operatora. Gdy uzyskamy odpowiedź, podzielimy się nią z naszymi Czytelnikami.
Zobacz: Flash Player - ostatnia w historii aktualizacja. A właściwie po co?
Zobacz: Internet Archive zachowa Flash ku pamięci potomnych
Zobacz: Firefox wyrzuci Flasha pod koniec stycznia 2021 roku
Zobacz: Microsoft Edge i Internet Explorer pozbędą się Flash Playera
Aktualizacja:
Odpowiedź, która wpłynęła właśnie do nas z biura prasowego Orange Polska, napawa optymizmem. Mamy dobre wieści dla użytkowników Wirtualnej Centralki Orange.
Prowadzimy prace związane z wymianą strony logowania Wirtualnej Centralki Orange i są one na ukończeniu. Nowa strona jest wykonana w technologii HTML5 i po zakończeniu trwających jeszcze testów zostanie udostępniona naszym klientom. W najbliższych dniach wszyscy nasi klienci korzystający z Wirtualnej Centralki Orange otrzymają drogą mailową informację o zmianie wraz z dokładną instrukcją postępowania. Informacja ta znajdzie się również na obecnej stronie logowania.
- czytamy w odpowiedzi Orange