Wojna o rynek wideo na żądanie
Od jakiegoś czasu w telewizji natknąć można się na reklamy serwisu ipla oferującego płatny dostęp do wideo na żądanie. iplex.pl, największy polski internetowy serwis VoD, odpowiedział na kampanię reklamową konkurenta odważnym posunięciem - jako pierwszy tego typu serwis w Polsce, udostępnił swoje materiały filmowe zupełnie za darmo.
Od jakiegoś czasu w telewizji natknąć można się na reklamy serwisu ipla oferującego płatny dostęp do wideo na żądanie. iplex.pl, największy polski internetowy serwis VoD, odpowiedział na kampanię reklamową konkurenta odważnym posunięciem - jako pierwszy tego typu serwis w Polsce, udostępnił swoje materiały filmowe zupełnie za darmo.
Użytkownicy iplex.pl mogą więc oglądać filmy w bardzo dobrej jakości, legalnie i bez ponoszenia jakichkolwiek opłat. Serwis finansowany jest przychodami z reklam. W iplex.pl można zobaczyć zarówno filmy komercyjne, jak i ambitne kino światowe. Ofertę uzupełniają materiały podróżnicze, przyrodnicze, historyczne, a także bajki i kabarety. W kolejnych tygodniach pojawią się również seriale i koncerty.
Aby korzystać z usług serwisu nie trzeba się już logować. Wystarczy wejść na stronę i wybrać dowolną pozycję z blisko tysiąca oferowanych materiałów. Aby skorzystać z usług iplex.pl nie trzeba posiadać dodatkowego oprogramowania. Oglądane pozycje nie buforują się, a niektóre (np. "Gomorra" czy "Mądrość i seks") prezentowane są w jakości HD. Filmy nie będą przerywane reklamami.
Płynny odbiór filmów na iplex.pl w jakości PAL jest dostępny na łączach już od 256 kbit/s a usługa działa na wszystkich przeglądarkach w systemach operacyjnych Windows i MacOSX. Serwis nie wymaga instalowania żadnej aplikacji na komputerze użytkownika, a jakość transmisji automatycznie dostosuje się do prędkości jego łącza.
Projekcje dla internautów są sponsorowane przez reklamodawców poszukujących możliwości emisji interaktywnych reklam video o stuprocentowej oglądalności i mierzalności. Do grona inwestorów iplex.pl dołączył ostatnio fundusz Warsaw Equity Holding, twórca komercyjnego sukcesu Gadu-Gadu.