Zaledwie 1% twórców aplikacji ma 93% przychodu
Na rynku aplikacji mobilnych silni gracze stają się coraz mocniejsi, a drobni - coraz słabsi. Takie wnioski można wyciągnąć z raportu Sensor Tower dotyczącego tego właśnie segmentu rynku w ostatnim kwartale.

W Google Play i Apple App Store dostępnych jest łącznie 3,4 miliona aplikacji, które pobrano 29,6 miliardów razy. Jednocześnie działa tam 792 tysiące producentów aplikacji. Jeden procent największych twórców odpowiada aż za 23 miliardy pobrań, natomiast cała reszta jedynie za 6 miliardów. To i tak najmniej robiące wrażenie statystyki.
Jeśli bowiem chodzi o przychody z gier mobilnych to 1% największych w całej w branży odpowiada za 9,1 miliardów dolarów przychodu, natomiast cała razem - 2 miliardy. W wartościach procentowych to odpowiednio 82% i 18%. Największa różnica pojawia się natomiast jeśli zamiast na przychód z gier, popatrzymy na przychód z aplikacji. Jeden procent zainkasował 20,5 miliarda dolarów, a cała reszta 1,5 miliard (93% i 7%). Jednocześnie z 30 do 26% spadł odsetek aplikacji, które mają na liczniku minimum tysiąc pobrań.


