DAJ CYNK
  • Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Wszystko, co dotyczy telefonii komórkowej - usługi, promocje, opinie, itp. Nie o telefonach komórkowych! (patrz niższe działy)
Regulamin forum: Zanim założysz nowy temat upewnij się, że wybrałeś odpowiedni dział! W przeciwnym razie wyląduje w koszu! Tak samo będą traktowane nowe posty pisane nie na temat.

 #541152  autor: bledos
 16 mar 2012, 08:12
Sig pisze:Numer z którym planuję przejść do Orange został już kiedyś przeniesiony do innego operatora. Czy mogę go przenieść raz jeszcze za darmo i czy mam kontaktować się z operatorem, który był źródłem numeru?
Podobne pytanie, dotyczące przeniesienia więcej niż jednego numeru:
Ile numerów zarejestrowanych na tę samą osobę/firmę można przenieść do innego operatora? Jakie są koszty przeniesienia kilku numerów?

Odp. Ustawodawca nie określił maksymalnej liczby numerów, jaką może przenieść jeden podmiot (osoba fiz./firma). Ważne jest, aby dla każdego z przenoszonych numerów były zachowane warunki jak przy przeniesieniu pojedynczego numeru - poprawność danych u operatora dawcy i biorcy oraz brak zaległości uniemożliwiających przeniesienie. Tak jak przy zmianie operatora dla jednego numeru, również przenosząc więcej, nie zostaną naliczone koszty za przesiesienie.


Źródło: ta dyskusja.

Posiadasz zbędne ramki SIM? Skontaktuj się, jeśli nie widzisz jej na zdjęciach: https://goo.gl/photos/wGazR6P1LQtsuaTC9

 #541159  autor: Vieslav
 16 mar 2012, 09:46
Jestem w trakcie przenoszenia numeru. Od nowego operatora dostałem kartą sim z jakimś numerem. Podobno jest to numer tymczasowy. Co to jest numer tymczasowy?
Numer tymczasowy jest przydzielany na czas oddania obecnego numeru przez dotychczasowego operatora. Umożliwia on korzystanie z sieci nowego operatora jeszcze przed przeniesieniem numeru, jeśli np umowa terminowa nie została zakończona lub trwa okres wypowiedzenia. Numer nie posiada żadnej taryfy, nie płaci się za niego abonamentu ani nie trzeba go doładowywać. Ceny rozmów, smsów, mmsów, transmisji danych są zgodne ze standardowym cennikiem i zależą od operatora. Opłaty są naliczane dopiero w przypadku wykonywania połączeń, wysyłania smsów, mmsów, transmisji danych już u nowego operatora. Należy pamiętać, że przenoszony numer znajduje się jeszcze u starego operatora i właśnie tam trzeba regulować wszelkie należności. Procedura przenoszenia kończy się, gdy na karcie sim zamiast numeru tymczasowego będzie aktywny przenoszony numer.
Dyskusja 1, dyskusja 2.
Ostatnio zmieniony 18 mar 2012, 22:12 przez Vieslav, łącznie zmieniany 1 raz.

 #541166  autor: Orange Polska
 16 mar 2012, 10:22
Wiola_K pisze:
MADMAX pisze: ale pod warunkiem doładowania dowolną kwotą (pkt 1a)
Pierwsze 100 minut przychodzi automatycznie, bez doładowania.

Czy jest jakiś kod, którym mogę sprawdzić stan darmowych minut? W którym momencie mam doładować kasę by dostać 100 minut. Przed upływem 20 dni, po upływie 20 dni czy w kolejnym miesiącu?
Wygląda to następująco: stan pakietu minutowego oraz jego ważność można sprawdzić wysyłając SMS-a o treści ILE MINUT, pod numer 901 (koszt SMS-a zgodnie z planem taryfowym).

Oficjalny profil Orange na telepolis.pl

 #541189  autor: KC-KARLOS
 16 mar 2012, 13:28
Orange Polska pisze:Wygląda to następująco: stan pakietu minutowego oraz jego ważność można sprawdzić wysyłając SMS-a o treści ILE MINUT, pod numer 901 (koszt SMS-a zgodnie z planem taryfowym).
Minuty też można sprawdzić, dzwoniąc pod numer *500, opcja 2 (stan konta) (opcja sprawdzenia stanu konta jest bezpłatna).
Można też wejść na www.orange.pl/on-line i po zalogowaniu w serwisie zarządzać swoim numerem.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥

 #541338  autor: Sig
 17 mar 2012, 07:56
Kwestia zasięgu, oraz darmowy starter.
Nie wiem z której strony to ugryź i nie jestem też pewien, czy operator chciałby to naświetlać. Z doświadczenia wiem, że zwłaszcza osoby mniej "obeznane" zakładają, że skoro ich telefon ma zasięg w danym miejscu, to po przeniesieniu numeru ich telefon będzie miał taki sam zasięg nadal. Jeżeli ktoś miał problemy w starej sieci, to generalnie już się orientuje i wie, że zasięg jest mniej związany z telefonem, a bardziej z siecią... Mówię o sytuacji - wszystko działało ok, spodobała mi się oferta Orange, a tu np. zamiast 3G na który liczyłem mam 2G, lub nie mam nic. Wątki o zasięgu w różnych kontekstach ciągną się chyba od początku forum. Dlatego zawsze jak ktoś rozważa przeniesienie numeru na nową infrastrukturę mówię mu - sprawdź zasięg w interesujących cię miejscach, na interesującym cię telefonie (o ile to możliwe). Dzięki temu nie będzie przykrych niespodzianek i nie będzie sytuacji np. uwiązania się z operatorem długą umową (Orange ma poczucie humoru z tymi 36 miesięcznymi umowami swoją drogą... Wiem, opcja, ale jednak ), podczas, gdy nie da się korzystać z telefonu. Mapki zasięgu? Dają jakieś rozeznanie i lepsze takie niż żadne, ale często odbiegają od realiów. Ponadto, taki np. Play ma bardzo radosną mapkę, w której maluje całą Polskę na fioletowo, a tylko ktoś orientujący się wie, że żeby np. sprawdzić zasięg macierzysty 2G trzeba zaznaczyć stacjonarne...
Skąd brać starter? W Orange jest oczywiście darmowy starter ale jak widać ludzie mają problemy z uwierzeniem w tę darmowość. Ja sam spotkałem się z tym, że najczęsciej nie wierzą w darmową przesyłkę. Dziwnie działający sklep w tym nie pomaga - sam kiedyś zamówiłem starter (za darmo), a na mejla zaczęły przychodzić informacje o statusie przesyłki kurierskiej :shock: i generalnie zamieszanie. Odpowiedź BOK - nie przejmować się :D .
Do rzeczy, dwa powiązane:

Czy po przeniesieniu numeru pogorszy mi się zasięg?
Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie. W interesujących Ciebie punktach Orange może mieć zasięg lepszy niż poprzedni operator, bądź gorszy. Aby uniknąć rozczarowań warto przed decyzją o zmianie sieci zapoznać się z mapą zasięgu Orange, oraz dla upewnienia się sprawdzić rzeczywiste działanie sieci w interesujących nas miejscach. Temu zadaniu sprosta darmowy starter Orange , do zamówienia na orange.pl z bezpłatną dostawą.


Chciałbym przetestować jakość połączeń w Orange, czy istnieje na to jakiś prosty i darmowy sposób?
Tak, Orange umożliwia zamówienie darmowego startera z bezpłatną dostawą, który pozwoli na sprawdzenie jakości działania sieci. Strona umożliwia także wybranie numeru.


Nie, darmowy sposób na przetestowanie połączeń w Orange z darmowym starterem to nie kłamstwo. Zawsze można na nim bez problemu odbierać połączenia bez doładowania :-D .
W pierwszym myślałem dać zastrzeżenie - zmiana infrastrutkury, uwzględnienie operatorów wirtualnych, od których przejście nie musi spowodować zmiany zapewniającego infrastrukturę itd. To logiczne zastrzeżenia, ale... Za dużo trudnych słów, a jednocześnie nadal jakiś niewielki margines klientów na MVNO Orange (najlepsze MVNO są przecież w Polkomtelu, więc zmiana infrastruktury jest).
Ponadto myślałem czy nie dodać zastrzeżenia - sprawdź zasięg w Orange na telefonie, na którym będziesz używać przeniesionego numeru, ale znów - za długie, za trudne i za mało atrakcyjne dla operaora, który to akurat wolałby nie naświetlać potencjalnych problemów z zasięgiem, choć zawsze można to wszystko ubrać w marketingową papkę, której mimo wszystko wolałbym tutaj sam nie serwować, no i nacisk powinien być też położony na pozostawienie darmowego startera, zamówienie dla kogoś w rodzinie, stworzenie rodzinnej sieci itd. Nie proszono nas jednak o sprzedawanie, tylko o informowanie :-)

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.

 #541399  autor: Vieslav
 17 mar 2012, 15:19
Podpisałem umowę na abonament wraz z przeniesieniem numeru. Dostałem od nowego operatora wszystko zgodnie z umową oraz numer tymczasowy. Rozmyśliłem się i chcę pozostać u starego operatora/zmienić warunki umowy/zmienić abonament na prepaid. Co można zrobić w tym przypadku?
Niestety, nie można już nic zrobić. Została podpisana umowa o świadczenie usług. Jeśli przeniesienie numeru zostanie anulowane, to numer tymczasowy przydzielony przez nowego operatora stanie się numerem "standardowym" i zostanie na nim uruchomiona taryfa zgodna z umową. Nie można również wprowadzać żadnych zmian w podpisanej umowie, tzn zmiana abonamentu na niższy (na wyższy pozwala zmienić każda sieć), zmiana taryfy, bądź zmiana z abonamentu na kartę (prepaid). W przypadku anulowania przeniesienia stary numer zostanie u obecnego operatora, ale należności trzeba będzie uiszczać zarówno u starego, jak i u nowego operatora.
Link 1 , Link 2 .
Ostatnio zmieniony 18 mar 2012, 12:55 przez Vieslav, łącznie zmieniany 2 razy.

 #541453  autor: Sig
 18 mar 2012, 06:28
Micro SIM. Tutaj trochę stara dyskusja z wątpliwościami, czy Orange oferuje Micro SIM. Skoro istniała taka niepewność, na pewno może pojawić się podobna przy przenoszeniu numeru, albo co do możliwości wyboru takiej karty, albo co do jej takiego samego "kosztu". Skoro Orange Polska potwierdził, że starter dla osoby przenoszącej numer jest darmowy, to warto dodać zastrzeżenie, że taki jest też starter w innej formie, chyba, że mam nie akutalne informacje (niech mnie ktoś poprawi). Chciałem je potwierdzić w BOK, ale chyba tam jeszcze wszyscy śpią :-) - w sumie stało się cos dziwnego, muzyka przestała grać, a w słuchawce było słychać jakieś wycie eoeoeoeoeoe, coś w tym stylu, jak jakaś syrena. Może to był dzwonek telefonu :roll: ? Zresztą nieważne.
W sumie kupując np. nowy starter OFnK sprzedawca pyta się, czy nie chcemy Micro SIM, zatem czemu miałby nie pytać przy przenoszeniu numeru?

Moje urządzenie obsługuje kartę Micro SIM, czy przenosząc numer do Orange mogę wybrać taki format karty SIM?
Tak, Orange oferuje także karty Micro SIM i wydawane są one na takich samych zasadach co startery o standardowym rozmiarze karty SIM.

I'll touch you in any way or manner that my professional judgment indicates.

 #541477  autor: Vieslav
 18 mar 2012, 13:23
Zauważyłem, że dane na wniosku o przeniesienie numeru nie zgadzają się z tymi, które figurują u obecnego operatora. Co się stanie w takiej sytuacji?
Należy jak najszybciej zgłosić ten fakt nowemu operatorowi. Przeniesienie nie dojdzie do skutku, jednak może wystąpić dwojaka sytuacja w zależności od tego, czy przeniesienie miało nastąpić na abonament czy na kartę. Jeśli numer miał zostać przeniesiony na kartę to wniosek zostanie odrzucony a numer zostanie u obecnego operatora. Można będzie ponowić próbę przeniesienia. Jeśli natomiast została podpisana umowa na usługi abonamentowe to wniosek zostanie odrzucony, jednak nie powoduje to możliwości zerwania umowy zawartej z nowym operatorem. Każdy operator przyznaje bezpłatnie na określony czas numer tymczasowy (zasada działania opisana wyżej), należy ponownie składać wniosek przed upływem tego czasu. W przeciwnym razie na numerze tymczasowym zostaną aktywowane warunki podpisanej umowy a przenoszony numer zostanie u obecnego operatora.
Link 1 , Link 2 .

 #541531  autor: bledos
 18 mar 2012, 22:26
Możliwość przeniesienia numeru powoduje, że nie można już "odgadnąć" przynależności numeru do sieci po prefiksie. W związku tym pytanie:

Czy można sprawdzić, w jakiej sieci pracuje konkretny numer?

Odp. Oczywiście. Istnieje na to kilka sposobów:
- w przypadku, gdy posiadany telefon w Orange: należy zadzwonić na numer *555, następnie wybrać opcję 1, bądź na tej stronie internetowej,
- dla osób korzystających z sieci T-Mobile są dwa sposoby: poprzez wysłanie sms na numer 2011 w treści wpisując numer telefonu, bądź na tej stronie intenetowej,
- mając numer w sieci Plus: poprzez sms wysłany na numer 2609 (w treści wpisując numer telefonu), telefonicznie pod numerem 605812609 bądź na tej stronie internetowej,
- można również użyć serwisu wjakiejsieci.pl

Informacje zebrane na forum: stąd oraz stąd.

[ Dodano: 2012-03-19, 14:08 ]
Dzisiejsze pytanie dotyczy złożenia wniosku o przeniesienie numeru podczas procesowania wniosku u innego operatora.

Czy złożenie wniosku o przeniesienie numeru w czasie, gdy taki wniosek jest otwarty u innego operatora, będzie oznaczało anulowanie poprzedniego?

Odp. Pierwszeństwo będzie miał w takim przypadku pierwszy wniosek - drugi zostanie odrzucony z powodu trwającej procedury przeniesienia do innego operatora. W takim przypadku, jeśli przeniesienie numeru powinno być do innego operatora, niż złożony pierwotnie wniosek, należy zrezygnować z procedury MNP u operatora dawcy bądź biorcy i dopiero wówczas złożyć kolejny wniosek u docelowego usługodawcy.


Inspiracją był ten post.

Posiadasz zbędne ramki SIM? Skontaktuj się, jeśli nie widzisz jej na zdjęciach: https://goo.gl/photos/wGazR6P1LQtsuaTC9

 #541725  autor: bledos
 20 mar 2012, 09:02
Czy przenosząc numer z oferty abonamentowej trzeba wcześniej złożyć wniosek z wypowiedzeniem dotychczasowej umowy?

Odp. Złożenie wniosku o przeniesienie numeru z oferty abonamentowej jest równoznaczne z wypowiedzeniem umowy poprzedniemu operatorowi. Wypowiedzeniem umowy zajmuje się operator, do którego przenoszony jest numer na podstawie oświadczenia właściciela numeru.


Temat poruszany w tym oraz w tym wątku.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2012, 08:07 przez bledos, łącznie zmieniany 1 raz.

Posiadasz zbędne ramki SIM? Skontaktuj się, jeśli nie widzisz jej na zdjęciach: https://goo.gl/photos/wGazR6P1LQtsuaTC9

 #541751  autor: igo8
 20 mar 2012, 13:00
Czy Orange podczas przenoszenia numeru do ich sieci wycofuje się z ustalonych wcześniej warunków i proponuje dużo gorsze?

Tak, jest to możliwe.
Chciałem przenieść numer do Orange. Zostawiłem swój numer na stronie internetowej operatora. Na drugi dzień oddzwoniła konsultantka z ofertą. Propozycja była korzystna więc wyraziłem zgodę na takie warunki. Przeszliśmy do realizacji. Podałem wszystkie dane, wyraziłem zgodę na przetwarzanie danych i sprawdzenie czy nie jestem dłużnikiem.
Po kilku dniach przyjechał kurier z dokumentami koniecznymi do przeniesienia numeru z innej sieci (pełnomocnictwa). Okazało się, że błędnie wpisano moje dane (mimo, że podczas ich podawania były literowane i powtarzane). W obecności kuriera zadzwoniłem do konsultanta Orange i pytam co mam robić w tej sytuacji. Ten mówi, że mam zwrócić dokumenty kurierowi i zostaną one wysłane ponownie po ich poprawieniu. Upewniam się czy realizujemy dalej wcześniejsze ustalenia – Tak. Postępuję zgodnie z wskazówkami.
Po kilku dniach kiedy zainteresowałem się swoją sprawą okazało się, że jest ona zakończona. Mimo, że postępowałem zgodnie z zaleceniami Orange, a wszelkie błędy wynikły z nieprawidłowości pracowników Orange - nie można nic zrobić. Zaproponowano mi kupno tej samej oferty (telefon + abonament) 500 złotych drożej.
Podziękowałem i cofnąłem zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych.
Podsumowanie – Uwaga na Orange.
Ostatnio zmieniony 21 mar 2012, 11:50 przez igo8, łącznie zmieniany 1 raz.

 #541969  autor: bledos
 21 mar 2012, 08:24
Czy konieczne jest udzielenie pełnomocnictwa nowemu operatorowi na rozwiązanie umowy z poprzednim usługodawcą?

Odp. Udzielenie pełnomocnictwa jest najwygodniejszą formą rozwiązania dotychczasowej umowy. Nie oznacza to jednak, że jedyną. Składając wniosek można zrezygnować z udzielenia pełnomocnictwa - wiąże się to z koniecznością samodzielnego złożenia wniosku o rozwiązanie umowy z przeniesieniem numeru. Pozostałe kwestie związane ze zmianą operatora nie różnią się od procesu z pełnomocnictwem.


Dyskusja na ten temat na forum tutaj.

Posiadasz zbędne ramki SIM? Skontaktuj się, jeśli nie widzisz jej na zdjęciach: https://goo.gl/photos/wGazR6P1LQtsuaTC9

 #541989  autor: Orange Polska
 21 mar 2012, 12:20
igo8, zgodnie z obowiązującymi zasadami gdy pojawia sie dowolny błąd, np. literówka to proces się kończy, w takim przypadku Klient powinien jeszcze raz wypelnic formularz dotyczacy przeniesienia numeru na stronie orange.pl, po czym oddzwoni doradca i proces rozpoczyna sie od nowa. Takie są procedury.

Pozdrawiamy

Oficjalny profil Orange na telepolis.pl

 #541995  autor: igo8
 21 mar 2012, 13:04
Orange Polska, skoro prowadzimy dyskusję na forum publicznym…
Czy w takiej sytuacji konsultant, do którego zadzwoniłem – kiedy był u mnie kurier z błędnie wypełnionymi dokumentami – nie mógł mnie o tym pouczyć i skierować do osoby, która przyjmie kolejne zgłoszenie. W tym czasie obowiązywała jeszcze ta promocja. Nikt do nikogo nie miałby pretensji. Ja natomiast zostałem błędnie pouczony przez konsultanta Orange i mimo, że postępowałem zgodnie z wskazówkami Orange sprawa zakończyła się niepowodzeniem.
Ja nie mam lepszej oferty, wy nie macie kilku klientów (na abonament), których również bym przeniósł aby być w jednej sieci.
Jeżeli waszym klientom doradzają tacy konsultanci, którzy nie potrafią rozwiązać prostej sprawy – to współczuję … waszym klientom.
Pozdrawiam.

 #542191  autor: bledos
 22 mar 2012, 08:39
Kiedy można złożyć wniosek o przeniesienie numeru, jeśli została podpisana umowa na liczbę doładowań?

Odp. Przede wszystkim należy dokładnie zapoznać się z warunkami umowy. W większości przypadków, jeśli zobowiązanie dotyczy ilości doładowań - nie obowiązuje okres wypowiedzenia. Tak więc w przypadku dokonania wynikających z zapisów umowy zasileń, numer można przenieść do innego operatora w ciągu jednego dnia bez okresu wypowiedzenia - wcześniej złożony wniosek może skutkować naliczeniem dodatkowej kary za zerwanie umowy i niedotrzymanie jej warunków.


Dyskusja na forum tutaj, ponadto sprawdzone empirycznie dla dwóch mixów u różnych operatorów :)

Posiadasz zbędne ramki SIM? Skontaktuj się, jeśli nie widzisz jej na zdjęciach: https://goo.gl/photos/wGazR6P1LQtsuaTC9

 #542338  autor: Vieslav
 22 mar 2012, 19:11
Posiadam abonament/mix z umową terminową. Zobowiązanie nie zostało wypełnione, a chcę natychmiast przenieść numer. Zdaje sobie sprawę z kary, jednak jak to będzie wyglądało? Komu i kiedy płacę karę? Gdzie wypowiadam umowę?
Przede wszystkim nie należy wypowiadać umowy u starego operatora. Będzie to skutkowało utratą numeru. U nowego operatora należy podpisać pełnomocnictwo do wypowiedzenia umowy. Wniosek wypowiedzenia umowy umożliwia natychmiastowe zerwanie umowy i przeniesienie numeru z zachowaniem okresu wypowiedzenia lub bez jego zachowania, czyli natychmiast (może być naliczona dodatkowa kara).
Kwota kary zależy tylko i wyłącznie od podpisanej umowy, czasu, jaki pozostał do zakończenia kontraktu oraz zachowania okresu wypowiedzenia podczas przenoszenia numeru. Kara jest zawsze liczona indywidualnie i nie ma jednoznacznej odpowiedzi na temat jej wysokości. Należy skontaktować się z biurem obsługi celem wyliczenia kary lub przeczytać odpowiednie zapisy w umowie i policzyć samemu. Karę należy zapłacić u starego operatora zgodnie z otrzymaną fakturą.

Link 1, link 2

 #542452  autor: bledos
 23 mar 2012, 07:44
Czy konsultant w salonie może odmówić przyjęcia wniosku o przeniesienie numeru?

Odp. Konsultant w salonie nie powinien odmówić przyjęcia wniosku, jeżeli nie ma ku temu przeszkód formalnych: przedstawiono dowód osobisty lub inny wymagany dokument tożsamości, a w przypadku szczególnych ofert (abonament) dodatkowych dokumentów poświadczających wiarygodność płatniczą. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji należy poinformować o tym fakcie operatora, można również skorzystać z pomocy Urzędu Komunikacji Elektronicznej oraz Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.


Dyskusja w tym wątku.

Posiadasz zbędne ramki SIM? Skontaktuj się, jeśli nie widzisz jej na zdjęciach: https://goo.gl/photos/wGazR6P1LQtsuaTC9

 #542531  autor: zielony71
 23 mar 2012, 17:39
Nie wiem czy to wlasciwy temat ale wlasnie w nawiazaniu do poprzedniego postu. Bylem dzisiaj w 3 salonach Orange w Kielcach (w tym w salonie firmowym przy Warszawskiej) i w zadnym z nich nie udalo mi sie przeniesc numeru prepaid do Orange na karte. Oficjalna przyczyna byl brak odpowiednich starterow. Przy czym pracownicy odgrywali niezla komedie. Wychodzili na zaplecze niby szukac tych starterow. No nie bardzo chce mi sie wierzyc zeby w sporym miescie bylo tak malo chetnych na migracje, ze nawet biedaczki nie zauwazyly, ze im sie startery skonczyly;-) Startery maja byc (uwaga) pod koniec przyszlego tygodnia!
Po jakiego grzyba placa za te reklamy w telewizji?

 #542533  autor: KC-KARLOS
 23 mar 2012, 17:46
zielony71, też miałem takie zdarzenie.
Dziś udało mi się z powodzeniem przenieść numer i otrzymałem starter za darmo, a w nim 10 zł na wszystkie usługi na 1 rok, 100 minut do wszystkich sieci na 20 dni + 500 SMS/MMS do Orange na 3 dni.

🌟To już 14 rok na Forum TELEPOLIS.PL - wielkie dzięki za ten czas i nadal służę pomocą! Pozdrawiam🔥

 #542537  autor: zielony71
 23 mar 2012, 18:27
No to pproblem chyba jest powszechny. Ktos tu mial wejscia u rzecznika sieci. Jestem ciekawy komentarza;-)