Google eksperymentuje z YouTube. Chce znów wcisnąć więcej AI
YouTube po raz kolejny zachłysnął się możliwościami AI? Być może. To, co nie sprawdziło się w wynikach wyszukiwania Google (mowa o AI Overviews), teraz będzie testowane na platformie YouTube.

Rozwiązanie Google's AI Overviews nie do końca sprawdziło się w wynikach wyszukiwania. Google jednak nie ustaje w eksperymentach. Być może to właśnie YouTube okaże się dla niego idealnym miejscem. Firma postanowiła to sprawdzić.
W tym tygodniu, Google ogłosiło na swoim blogu firmowym, że "eksperymentuje z nową karuzelą wyników wyszukiwania wideo" na swojej platformie do strumieniowego przesyłania filmów. Będzie to działało w taki sposób, że AI będzie dodawało do wyników wyszukiwania generowane algorytmicznie podsumowania i sugestie.



Ta nowa funkcja będzie wykorzystywała AI do wyróżniania klipów z filmów, które będą najbardziej pomocne dla twojego zapytania wyszukiwania. Zapewni to kolejny sposób odkrywania treści podczas wyszukiwania w YouTube, a także odkrywania tematów i informacji związanych z twoim zapytaniem.
Co może wydać się ciekawe i co warto wiedzieć, to fakt, że Google zdecydowało, że wyniki wyszukiwania AI w YouTube będą skupione przede wszystkim na wyszukiwaniu zakupów i podróży.
Funkcja będzie działała analogicznie jak to było w przypadku Google AI Overviews do wyszukiwania. Niestety, zamiast wielkiego sukcesu, narzędzie to raczej opisywane jest w kontekście wielkich rozczarowań. Stało się tematem wielu memów, które przedstawiały błędy i fałszywe odpowiedzi. Przypomnijmy, że Google uruchomiło tę funkcję dla amerykańskich użytkowników w maju 2024, a następnie - w październiku - na całym świecie.