Firma Uber podzieliła się danymi dotyczącymi ocen użytkowników, którzy korzystają z jej usług. Raport Uber Rider Ratings Report podaje, że polscy użytkownicy zajęli piąte miejsce na świecie na 69 krajów, w których dostępna jest aplikacja. Są też inne informacje o tym, jak Polacy korzystają z Ubera.
Możliwość wzajemnego oceniania w aplikacji Uber ma na celu zarówno promowanie wzajemnego szacunku między kierowcami i użytkownikami, jak również wzmacnianie całej społeczności osób korzystających z aplikacji. Po każdym wykonanym przejeździe użytkownicy i kierowcy mają możliwość przyznania sobie wzajemnie od 1 do 5 gwiazdek, na podstawie wspólnych doświadczeń z przejazdu. Wszystkie kursy są sumowane, a ogólna ocena jest wyświetlana obydwu stronom w postaci średniej. Oceny są anonimowe. Uber podkreśla, że szczera, konstruktywna i pełna szacunku informacja zwrotna po wykonanym przejeździe jest wartością dodaną i powinna być ważna dla wszystkich osób korzystających z aplikacji.
Zobacz: FREE NOW przejmuje kierowców z Ubera i innych platform. W styczniu przeszło ich już tysiąc
Zobacz: Uber przeciw oszustwom: nowa funkcja weryfikowania tożsamości
Z tego względu Uber, po raz pierwszy w swojej historii, publikuje raport prezentujący dane dotyczące ocen użytkowników aplikacji na całym świecie. Zawiera on analizę wszystkich przejazdów wykonanych od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 roku.
Polscy użytkownicy znaleźli się na 5 miejscu wśród 10 najlepiej ocenianych krajów na świecie. Pełna dziesiątka to:
Aplikacja Uber jest dostępna w 7 lokalizacjach w Polsce: w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i na Śląsku. Ich kolejność w kontekście oceny użytkowników korzystających z platformy wygląda następująco:
Uber dzieli się danymi, aby pomóc użytkownikom zwiększyć ich szansę na wysoką ocenę. Analiza milionów danych z aplikacji pokazuje, że kierowcy najchętniej przyznają im najwyższe noty pomiędzy 6:00 - 10:00 rano. Przy czym, “pierwsza piątka” godzin jest taka:
Poniedziałek jest na świecie dniem, w którym istnieje najwyższa szansa, że użytkownik uzyska 5 gwiazdek. Podczas, gdy w Polsce - podobnie jak w Stanach Zjednoczonych - tym dniem jest piątek.
Zobacz: iTaxi podsumowuje kolejny rok działalności. Kursy co 15 sekund i dojazd do klienta w 5 minut
Zobacz: Kraków testuje autonomiczny tramwaj
Kierowcy korzystający z aplikacji Uber na całym świecie najmniej chętnie wystawiają ocenę 5 od północy do godziny 4 nad ranem. Godziny, w których użytkownicy najmniej mogą się spodziewać najwyższej noty, prezentują się w następujący sposób:
Niedziela jest dniem, w którym kierowcy są najmniej skorzy do przyznawania najwyższych ocen swoim pasażerom.
W celu przypomnienia podstaw dotyczących przejazdów z wzajemnym szacunkiem, Uber przeprowadził wśród kierowców korzystających z aplikacji ankietę dotyczącą negatywnych czynników, które mogą mieć wpływ na obniżenie oceny użytkownika po przejeździe. Warto się ich wystrzegać, jeśli chcemy mieć w aplikacji jak najwyższe oceny.
5 rzeczy, których sam byś oczekiwał od swojego pasażera:
Uber ma nadzieję, że stosowanie się do powyższych wskazówek zwiększy szansę każdego użytkownika, korzystającego z aplikacji, na jak najwyższą ocenę. Więcej informacji na temat Kodeksu Społeczności Ubera i szczegóły dotyczące przyznawania ocen można znaleźć pod adresem www.uber.com/newsroom/safety-and-respect-for-all/.
Zobacz: Normy PEM - jest rozporządzenie ministra klimatu w sprawie kontroli ich przestrzegania
Zobacz: Wyniki T-Mobile Polska za 4Q2019 - coraz więcej klientów, budowa usług konwergentnych