Polscy klienci Ubera - wysokie oceny, które można jeszcze poprawić
Firma Uber podzieliła się danymi dotyczącymi ocen użytkowników, którzy korzystają z jej usług. Raport Uber Rider Ratings Report podaje, że polscy użytkownicy zajęli piąte miejsce na świecie na 69 krajów, w których dostępna jest aplikacja. Są też inne informacje o tym, jak Polacy korzystają z Ubera.

Możliwość wzajemnego oceniania w aplikacji Uber ma na celu zarówno promowanie wzajemnego szacunku między kierowcami i użytkownikami, jak również wzmacnianie całej społeczności osób korzystających z aplikacji. Po każdym wykonanym przejeździe użytkownicy i kierowcy mają możliwość przyznania sobie wzajemnie od 1 do 5 gwiazdek, na podstawie wspólnych doświadczeń z przejazdu. Wszystkie kursy są sumowane, a ogólna ocena jest wyświetlana obydwu stronom w postaci średniej. Oceny są anonimowe. Uber podkreśla, że szczera, konstruktywna i pełna szacunku informacja zwrotna po wykonanym przejeździe jest wartością dodaną i powinna być ważna dla wszystkich osób korzystających z aplikacji.
Zobacz: FREE NOW przejmuje kierowców z Ubera i innych platform. W styczniu przeszło ich już tysiąc
Zobacz: Uber przeciw oszustwom: nowa funkcja weryfikowania tożsamości



Z tego względu Uber, po raz pierwszy w swojej historii, publikuje raport prezentujący dane dotyczące ocen użytkowników aplikacji na całym świecie. Zawiera on analizę wszystkich przejazdów wykonanych od 1 stycznia do 31 grudnia 2019 roku.
Polscy użytkownicy znaleźli się na 5 miejscu wśród 10 najlepiej ocenianych krajów na świecie. Pełna dziesiątka to:
- Chorwacja,
- Paragwaj,
- Niemcy,
- Ukraina,
- Polska,
- Hiszpania,
- Portugalia,
- Argentyna,
- Chile,
- Japonia.
Najlepiej oceniani są Ślązacy
Aplikacja Uber jest dostępna w 7 lokalizacjach w Polsce: w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i na Śląsku. Ich kolejność w kontekście oceny użytkowników korzystających z platformy wygląda następująco:
- Śląsk,
- Poznań,
- Kraków,
- Trójmiasto,
- Łódź,
- Wrocław,
- Warszawa.
5 gwiazdek - kiedy najłatwiej, a kiedy najtrudniej?
Uber dzieli się danymi, aby pomóc użytkownikom zwiększyć ich szansę na wysoką ocenę. Analiza milionów danych z aplikacji pokazuje, że kierowcy najchętniej przyznają im najwyższe noty pomiędzy 6:00 - 10:00 rano. Przy czym, “pierwsza piątka” godzin jest taka:
- 7:00,
- 8:00,
- 6:00,
- 9:00,
- 10:00.
Poniedziałek jest na świecie dniem, w którym istnieje najwyższa szansa, że użytkownik uzyska 5 gwiazdek. Podczas, gdy w Polsce - podobnie jak w Stanach Zjednoczonych - tym dniem jest piątek.
Zobacz: iTaxi podsumowuje kolejny rok działalności. Kursy co 15 sekund i dojazd do klienta w 5 minut
Zobacz: Kraków testuje autonomiczny tramwaj
Kierowcy korzystający z aplikacji Uber na całym świecie najmniej chętnie wystawiają ocenę 5 od północy do godziny 4 nad ranem. Godziny, w których użytkownicy najmniej mogą się spodziewać najwyższej noty, prezentują się w następujący sposób:
- 3:00,
- 2:00,
- 4:00,
- 1:00,
- Północ.
Niedziela jest dniem, w którym kierowcy są najmniej skorzy do przyznawania najwyższych ocen swoim pasażerom.
Jak poprawić swoją ocenę?
W celu przypomnienia podstaw dotyczących przejazdów z wzajemnym szacunkiem, Uber przeprowadził wśród kierowców korzystających z aplikacji ankietę dotyczącą negatywnych czynników, które mogą mieć wpływ na obniżenie oceny użytkownika po przejeździe. Warto się ich wystrzegać, jeśli chcemy mieć w aplikacji jak najwyższe oceny.
5 rzeczy, których sam byś oczekiwał od swojego pasażera:
- Nie spóźniaj się. Bądź gotowy do drogi, jak tylko twój kierowca przyjedzie na miejsce odbioru.
- Unikaj trzaskania drzwiami. Jeśli chcesz okazać kierowcy szacunek, powinieneś ostrożnie obchodzić się z jego autem.
- Nie słuchaj zbyt głośnej muzyki. W prośbie o włączenie muzyki nie ma nic złego. Warto się jednak upewnić, czy kierowca nie będzie miało nic przeciwko i czy nie gra ona zbyt głośno.
- Jedzenie i picie podczas przejazdu. Kierowcy sugerują, żeby użytkownicy zapytali przed rozpoczęciem kursu, czy mogą jeść i pić w aucie. Widok tłustych plam po pizzy na tylnym siedzeniu nie jest niczym przyjemnym. Kierowca będzie musiał wtedy posprzątać swoje auto. Niewykluczone też, że obciąży użytkownika dodatkową opłatą za sprzątanie.
- Bezpieczeństwo przede wszystkim. Kierowcy mają świadomość, że odpowiadają w trakcie przejazdu zarówno za bezpieczeństwo swoje, jak i pasażerów. Dla Ubera najwyższy poziom bezpieczeństwa również jest priorytetem, dlatego firma wciąż podejmuje działania usprawniające w tym zakresie. Dzięki temu może na bieżąco wychodzić naprzeciw oczekiwaniom zarówno kierowców, jak i pasażerów.
Uber ma nadzieję, że stosowanie się do powyższych wskazówek zwiększy szansę każdego użytkownika, korzystającego z aplikacji, na jak najwyższą ocenę. Więcej informacji na temat Kodeksu Społeczności Ubera i szczegóły dotyczące przyznawania ocen można znaleźć pod adresem www.uber.com/newsroom/safety-and-respect-for-all/.