Samsung reorganizuje kierownictwo. TM Roh tymczasowo na czele Device eXperience

Samsung Electronics ogłosił dzisiaj (1 kwietnia 2025 roku) serię istotnych zmian w swoim ścisłym kierownictwie, które mają na celu wzmocnienie kluczowych działów i podniesienie rangi designu w całej firmie.

Marian Szutiak (msnet)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Samsung reorganizuje kierownictwo. TM Roh tymczasowo na czele Device eXperience

Najważniejszą zmianą wewnętrzną jest powierzenie TM Roh, dotychczasowemu szefowi niezwykle ważnego działu Mobile eXperience (MX - odpowiedzialnego między innymi za smartfony Galaxy), dodatkowej, tymczasowej roli. Roh będzie teraz pełniącym obowiązki szefa całej dywizji Device eXperience (DX), która obejmuje znacznie szersze portfolio produktów, w tym RTV i AGD. TM Roh zastąpi na tym stanowisku Han Jong-hee, który zmarł kilka dni temu. Jednocześnie zachowa on swoje dotychczasowe stanowisko na czele MX Business. Ten ruch może sugerować dążenie do większej synergii i spójności strategicznej między różnymi działami produktowymi pod okiem lidera mobilnego sukcesu firmy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Aby wesprzeć Roha i wzmocnić operacyjnie kluczowy dział mobilny, Samsung utworzył nowe stanowisko. Won-joon Choi, dotychczasowy szef działu badań i rozwoju (R&D) oraz zespołu operacji globalnych w MX, został mianowany dyrektorem operacyjnym (COO) działu Mobile eXperience, zachowując jednocześnie swoje dotychczasowe obowiązki. Zmiany zaszły również w dziale AGD (Digital Appliances Business) – na jego czele stanie Cheolgi Kim, który wcześniej pełnił funkcję wiceprezesa wykonawczego i szefa marketingu strategicznego w dziale mobilnym.

Równie istotnym, a może nawet bardziej znaczącym dla przyszłego wyglądu produktów firmy, jest zatrudnienie zewnętrznego eksperta na nowo utworzone, wysokie stanowisko. Mauro Porcini, uznany na świecie projektant z doświadczeniem w PepsiCo i 3M, dołącza do Samsunga jako prezes i dyrektor ds. designu (Chief Design Officer - CDO). Porcini, pochodzący z Włoch absolwent Politechniki Mediolańskiej, ma za zadanie wzmocnić kompetencje projektowe Samsunga we wszystkich obszarach – od smartfonów, przez telewizory, po sprzęt gospodarstwa domowego. Jego doświadczenie ma pomóc firmie w dalszym rozwijaniu innowacji skoncentrowanych na potrzebach i doświadczeniach użytkownika.

Ogłoszone przetasowania wskazują na strategiczne podejście Samsunga do zarządzania swoimi zasobami – wzmacnianie operacyjne kluczowych dywizji, transfer talentów między działami oraz inwestycję w światowej klasy design, który ma stać się jeszcze ważniejszym elementem wyróżniającym produkty koreańskiego giganta na rynku.