NVIDIA pomaga deweloperom. To może zrewolucjonizować fizykę w grach
NVIDIA udostępniła dwie swoje technologie w modelu open-source. Mogą one w znacznym stopniu pomóc twórcom gier, niezależnie od ich budżetu, a to może przełożyć się na bardziej rozbudowane produkcje, szczególnie w kwestii fizyki.

PhysX i Flow SDK są teraz open-source
Nvidia PhysX, technologia do tworzenia fizyki cząsteczek i obiektów, została usunięta z kart RTX 50. Na szczęście firma Nvidia postanowiła udostępnić zestaw narzędzi deweloperskich dla PhysX w modelu open-source, gdzie mogą być rozwijane przez każdego i nie muszą być powiązane stricte z kartami NVIDIA.



Na GitHuba trafił kod źródłowy PhysX składający się z 500 kerneli CUDA, służącymi do obsługi dynamiki animacji ciała, deformowania obiektów, płynnych ruchów cząsteczek, itp. Gigant udostępnia swoją technologię z nadzieją, że będzie ona istotnym źródłem nauki, eksperymentowania i tworzenia gier w całej społeczności deweloperskiej.
Odebranie obsługi PhysX na kartach RTX 50 powoduje, że niektóre gry typu Batman: Arkham Asylum czy Mirror's Edge nie wykorzystają PhysX na tym GPU, ale teraz problem ten może być rozwiązany przez modderów. Co więcej, modderzy mogliby sprawić, że PhysX działałby na układach graficznych AMD (do tej pory operacje PhysX były przekierowywane na procesory AMD, ale nie było wsparcia dla GPU, które mogłoby odciążyć w tym CPU).
Oprócz tego to szansa dla wielu deweloperów, szczególnie mniejszych, aby mogli wykorzystywać bardziej zaawansowaną fizykę w swoich grach, niezależnie od posiadanego budżetu. Możliwość akceleracji sprzętowej przez GPU i obsługa układów AMD mogłaby też pozytywnie przełożyć się na gry konsolowe.
Poza udostępnieniem narzędzi PhysX, firma Nvidia udostępniła zestaw narzędzi deweloperskich Flow SDK, które służą do analizowania i interpolacji informacji wideo pomiędzy poszczególnymi klatkami wyświetlanego obrazu. Technologia ta może być użyta np. do przewidywania gdzie dalej pojawi się obiekt na podstawie wcześniejszych klatek obrazu, czy dokładnego wyliczenia ruchu indywidualnych obiektów względem siebie w różnych sytuacjach.