Samsung przekonuje, że Vulkan API to rewolucja w świecie mobilnych gier
Samsung stawia na interfejs programistyczny Vulkan w grach przeznaczonych na platformy mobilne. Różnica względem leciwego już OpenGL jest odczuwalna nie tylko w temacie wydajności.

Samsung stawia na interfejs programistyczny Vulkan w grach przeznaczonych na platformy mobilne. Różnica względem leciwego już OpenGL jest odczuwalna nie tylko w temacie wydajności.
Vulkan API zapewnia większą stabilność, krótszy czas reakcji oraz wyższą efektywność energetyczną gier uruchamianych na Galaxy S7 i S7 Edge. Dzięki prostszym sterownikom, Vulkan nie tylko rozładowuje wąskie gardła w procesorach głównych, umożliwiając wykorzystanie kilku procesorów do poprawy wydajności, ale także ogranicza zacięcia i inne nieprzyjemne niespodzianki.
W porównaniu z OpenGL ES API, Vulkan API zwiększa wydajność procesora graficznego, obniżając jednocześnie obciążenie procesora głównego. Grafika jest bardziej szczegółowa, a gra reaguje szybciej.
Dzięki Vulkanowi, Vainglory (producent m.in. Super Evil Megacorp) mógł stworzyć gry charakteryzujące się o 30 procent wyższą wydajnością, większą szczegółowością obrazu na ekranie, a ponadto pobierające mniej energii z akumulatora.
Na filmie dobrze widać rozszerzone możliwości, jakie Vulkan wnosi do świata gier:
<: F2695 :>