AMD powoli nadrabia zaległości. FSR 4 wreszcie dobrze wygląda

Lepiej późno niż wcale. Wygląda na to, że technologia Czerwonych mająca być kopią rozwiązania NVIDIA DLSS w końcu zaczyna być realną alternatywą.

Przemysław Banasiak (Yokai)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
AMD powoli nadrabia zaległości. FSR 4 wreszcie dobrze wygląda

W tym roku w ramach targów CES 2025 w Las Vegas AMD wyraźnie skupiło się na procesorach komputerowych. Czerwoni mają co prawda gotową już kolejną generację kart graficznych, czyli Radeon RX 9000, ale większość informacji odkrywana jest na stanowiskach partnerów i w przeciekach.

Dalsza część tekstu pod wideo

AMD FSR4 pojawi się również w Call of Duty: Black Ops 6

Tym razem udało się namierzyć stanowiska z identyczną specyfikacją, prezentujące nową odsłonę technologi upscalingu - AMD FidelityFX Super Resolution 4 (FSR4). Na przykładzie gry Rachet & Clank: Rift Apart mogliśmy zobaczyć różnice względem dostępnego już AMD FSR 3.1. Użyto tutaj najpopularniejszego ustawienia, czyli Performance Mode (2x powiększenie).

AMD FSR 3.1 vs FSR 4

Zauważono wyraźną poprawę na wielu płaszczyznach - szybko poruszające się obiekty, półprzezroczyste materiały, lepsza reprodukcja kolorów, materiały tekstylne i futro. Nadal widać braki względem NVIDIA DLSS, ale prezentuje się to znacznie lepiej niż generację temu.

AMD FSR 3.1 vs FSR 4

Niestety, na opisywanym stanowisku wyłączone było pokazywanie FPS czy opóźnień. Trudno więc powiedzieć jak pod tym względem radzi sobie AMD, ale można się domyślać, skoro fakt ten został ukryty. Co gorsza zgodnie z dotychczasowymi informacjami AMD FSR 4 będzie wspierane wyłącznie przez nowe układy Radeon RX 9070 (XT) na bazie architektury RDNA4.