Urząd Komunikacji Elektronicznej opublikował sprawozdanie na temat przestrzegania przez dostawców usług internetowych (ISP) w Polsce unijnych regulacji w zakresie otwartego Internetu. Poznaliśmy również wyniki działania certyfikowanego mechanizmu monitorowania Internetu.
Opublikowano szóste sprawozdanie Prezesa UKE dotyczące przestrzegania na polskim rynku telekomunikacyjnym Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2120 w zakresie dostępu do otwartego Internetu w okresie od 1 maja 2021 roku do 30 kwietnia 2022 roku. W dokumencie tym urząd przeanalizował warunki świadczenia usługi dostępu do Internetu, ze szczególnym uwzględnieniem stosowanych środków zarządzania ruchem. Sprawdzono również warunki i zasady świadczenia usług specjalistycznych przez dostawców usług internetowych.
Urząd Komunikacji Elektronicznej przyjrzał się skargom użytkowników końcowych w odniesieniu do praw i obowiązków wynikających z art. 3 oraz art. 4 ust. 1 wymienionego wyżej rozporządzenia. Zaprezentowano również informacje obrazujące jakość usługi dostępu do Internetu w Polsce, a także funkcjonowanie udostępnionego konsumentom przez Prezesa UKE certyfikowanego narzędzia monitorowania jakości usług, które zostało wzbogacone w 2020 roku o nowe funkcje.
W sprawozdaniu Prezesa UKE znalazła się również informacja o tym, czego dotyczyły skargi konsumentów w Polsce w związku z usługami internetowymi. Polacy skarżyli się przede wszystkim na:
Zgłaszane przez użytkowników końcowych reklamacje dotyczyły zarówno usługi stacjonarnego dostępu do Internetu, jak i mobilnego.
Niektórzy ISP, w odpowiedzi na kwestionariusz Prezesa UKE oświadczyli, że ze względu na ilość reklamacji lub przyjęty sposób ich kwalifikacji, nie mogą wskazać precyzyjnej liczby skarg odnoszących się do obowiązków określonych w art. 3 i 4 unijnego rozporządzenia.
Więcej informacji można znaleźć w sprawozdaniu Prezesa UKE (plik PDF).
Zobacz: T-Mobile: odbierz darmowy internet
Zobacz: Raport #RegionyNEXERY2022 – szybki Internet to podstawa
Wszystkich głosujących: 542
Źródło ankiety: Internet w Polsce wciąż przyspiesza. Tak twierdzi UKE
Źródło zdjęć: Shutterstock, UKE
Źródło tekstu: UKE