mBank umożliwi klientom firmowym zdalne otwieranie konta z wykorzystaniem e-dowodu osobistego oraz aplikacji eDO App
Klienci firmowi mogą już założyć konto w mBanku w pełni zdalnie, bez konieczności wizyty w oddziale. Będzie to możliwe dzięki weryfikacji tożsamości za pośrednictwem e-dowodu osobistego oraz aplikacji eDO App. Rozwiązanie skierowane jest do nowych klientów mBanku, którzy nie mają jeszcze relacji indywidualnej w mBanku.

mBank daje możliwość otwarcia rachunku firmowego bez wychodzenia z domu. Klientowi będzie do tego potrzebny e-dowód, czyli dowód z warstwą elektroniczną, która jest dostępna we wszystkich nowych dowodach osobistych wydawanych od marca 2019 r., jak również aplikacja mobilna eDO App stworzoną przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych. Aplikacja jest bezpłatna i dostępna w systemach Android oraz iOS. Bazuje ona na technologii NFC wykorzystywanej przy płatnościach zbliżeniowych i stanowi sposób na korzystanie z e-dowodu bez użycia czytnika.



Jak założyć konto w mBanku za pomocą eDO App?
Klient chcący założyć konto firmowe w mBanku rozpoczyna ten proces w bankowości internetowej, gdzie zaznacza opcję automatycznego potwierdzenia danych w aplikacji eDO App. Na ekranie wyświetli mu się ważny przez trzy minuty kod QR, który należy zeskanować lub przepisać ręcznie w eDO App.
Następnie należy wpisać w aplikacji numer CAN z dowodu osobistego, przyłożyć go do czytnika NFC telefonu i potwierdzić operację 4-cyfrowym kodem PIN, nadanym podczas odbioru e-dowodu w urzędzie.
Po pomyślnej weryfikacji danych, w aplikacji i na ekranie komputera pojawi się komunikat o powodzeniu procesu. Dalsze kroki, finalizujące podpisanie umowy, odbywają się już w bankowości internetowej.
Zakładanie rachunku firmowego jest kolejną czynnością, którą klienci mBanku mogą zrobić w pełni cyfrowo. Już od dawna klienci mBanku mają możliwość całkowicie zdalnie otworzyć firmę za pośrednictwem platformy mBanku, na co zdecydowało się na to już ponad 35 tysięcy jednoosobowych działalności.