Facebook zmienił logo. Zauważyłeś różnicę?

Facebook odświeżył swoją identyfikację wizualną. Zmieniło się między innymi logo serwisu, ale inaczej wyglądają też reakcje, które zostawiamy pod postami.

Damian Jaroszewski (NeR1o)
1
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Facebook zmienił logo. Zauważyłeś różnicę?

Facebook w poście na swoim oficjalnym blogu poinformował o odświeżeniu swojej identyfikacji wizualnej. Zmian doczekało się kilka elementów serwisu i aplikacji. Założę się jednak, że większość użytkowników nie zauważy żadnej różnicy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Nowe logo Facebooka

Nowe logo Facebooka jest niemal identyczne, jak poprzednie. Firma Zuckerberga zrezygnowała z lekkiego gradientu na rzecz jednolitego i zarazem nieco ciemniejszego niebieskiego. Przy porównaniu nowej i starej wersji obok siebie da się też zauważyć minimalne zmiany w literze "f", która jest teraz trochę grubsza.

Chcieliśmy mieć pewność, że odświeżone logo będzie znajome, a jednocześnie dynamiczne, dopracowane i eleganckie w wykonaniu. Te subtelne, ale znaczące zmiany pozwoliły nam osiągnąć równowagę optyczną z poczuciem ruchu do przodu.

- napisał Dave N., dyrektor ds. designu.

Facebook zmienił logo. Zauważyłeś różnicę?

Jednak nie jest to jedyna zmiana. Odświeżone zostały też ikony reakcji, które zostawiamy pod postami. Nowe, sprawą zmienionej palety kolorów, mają być bardziej dynamiczne i emocjonalne. Znowu są to zmiany bardzo kosmetyczne, których przeciętny użytkownik zapewne nawet nie zauważy.