Korzystasz z Netflixa? Na takiego SMS-a nigdy nie odpowiadaj
Netflix to lubiana przez Polaków platforma streamingowa. Z tego też powodu upodobali ją sobie oszuści. To już nie pierwszy atak wymierzony na klientów tego serwisu.

I choćby atak wydawał się po raz kolejny mocno naciągany i grubymi nićmi szyty, to jednak dopóki na niego nabierają się kolejni użytkownicy, to warto przed nim ostrzegać. Oszuści po raz kolejni wysyłają fałszywe maile do użytkowników platformy streamingowej z informacją, że coś nie tak jest z ich obecną subskrypcją. Tym razem, nie została ona odnowiona, z powodów, z którymi warto się zapoznać. "Subskrypcja nie została odnowiona." Dalej oszuści proszą, aby użytkownik dokonał aktualizacji informacji na swój temat na stronie, co umożliwi mu kontynuowanie korzystania z usługi. Adres strony, na której należy tego dokonać, rzecz jasna, podany jest w mailu. I o to chodzi właśnie oszustom, aby atakowana osoba kliknęła w załączony link i weszła na podaną stronę. Strona jest podobna do oficjalnej strony Netflixa, ale po próbie zalogowania się na niej, klient otrzymuje informację, że jego konto zostało zawieszone.
W związku z zaistniałą sytuacją potrzebne jest uiszczenie opłaty za zaległość. Ta prosta czynność rozwiąże nasze problemy. Abyśmy nie błądzili jak we mgle po stronie Netflixa, oszuści podają nam wszystko jak na tacy. I tak krok po kroku, jesteśmy wodzeni nas za nos po sztucznie spreparowanych przez nich stronach. Wszystko po to, aby wyłudzić dane karty płatniczej. I niestety, finał jest często taki, że im się to udaje.


