Odpowiednik Instagrama wybija się. Przynajmniej w jednej kategorii

Aplikacja Xiaohongshu, znana także jako RED i przypominająca do złudzenia Instagram, staje się w Chinach coraz bardziej popularna. Wybija się zwłaszcza w jednej kategorii.

Anna Kopeć (AnnaKo)
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na X
Odpowiednik Instagrama wybija się. Przynajmniej w jednej kategorii

Aplikacja Xiaohongshu (RED) to coś na wzór znanego nam Instagrama. Mimo skomplikowanej i trudnej do wymówienia nazwy, cieszy się coraz to bardziej rosnącą popularnością. Przypomnijmy, że w Chinach Instagram jest zablokowany, choć internet aż puchnie od porad, jak obejść zakaz używania tej aplikacji. Być może stąd wynika rosnąca popularność Xiaohongshu. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Chiński Instagram to biblia dla podróżników

Nazwę można przetłumaczyć jako Mała Czerwona Książeczka. Ale nie powinno to się z niczym kojarzyć. Aplikacja funkcjonuje już od dekady i stanowi doskonałe źródło inspiracji lifestylowych oraz podróżniczych. I choć na pierwszy rzut oka kojarzy się z Instagramem, to odnajdziemy w niej elementy Pinteresta, X oraz Trip Advisor'a. Aplikacja to nie tylko zwykła platforma społecznościowa, ale coś w rodzaju poradnika, który podrzuca użytkownikowi wiele praktycznych porad. Użytkownicy mogą dowiedzieć się w jakiej restauracji warto zjeść, co zobaczyć i wreszcie, gdzie znaleźć najlepsze oferty zakupowe różnych marek. 

Miliony użytkowników traktują Xiaohongshu jak biblię dla podróżników. To prawdziwa kopalnia miejsc, doradzająca, między innymi, gdzie warto zrobić zdjęcia podczas wycieczek. Rzecz jasna, chodzi o zdjęcia z największym potencjałem w mediach społecznościowych. 

Rekomendacje aplikacji mają moc. Wystarczy dodać. że każdego miesiąca z aplikacji korzysta około 300 milionów osób. Eksperci uważają, że w platformie drzemie ogromny potencjał i jeszcze o niej usłyszymy nie raz.