Raiffeisen Digital Bank – aplikacja jest już dostępna na iOS-a i Androida
W App Store oraz Google Play oficjalnie zadebiutowała aplikacja Raiffeisen Digital Bank, dotąd pozostająca jeszcze w fazie testów. To kolejny etap uruchomienia wyłącznie cyfrowego banku, który na początek zaoferował Polakom pożyczki.

Cyfrowy Raiffeisen Digital Bank ogłosił swój start na polskim rynku w sierpniu, ale pełne wejście poprzedzone było przygotowaniem oferty i testami aplikacji mobilnej, która jest głównym centrum obsługi banku. Zanim apka trafiła w finalnej wersji do sklepów dla systemów iOS i Android, przeszła kilkunastotygodniowe testy w fazie Friends & Family. Teraz bank ogłosił, że aplikacją mogą pobrać wszyscy chętni.
Raiffeisen Digital Bank zapewnia, że jego oferta cechuje się najwyższymi standardami bezpieczeństwa. Dane klienta w aplikacji mobilnej zabezpieczane są hasłem dostępu oraz biometrią. Natomiast wideoweryfikacja pozwala potwierdzać tożsamość bez konieczności wychodzenia z domu. Wystarczy polski dowód osobisty i krótka rozmowa wideo z konsultantem.



Na początek cyfrowy bank z Austrii zaoferował Polakom pożyczki.
Za pomocą nowoczesnej aplikacji nasi klienci mogą wnioskować o pożyczkę do 100 tysięcy złotych. Cały proces kredytowy jest szybki, a w przypadku uzyskania pozytywnej decyzji do podpisania umowy dochodzi elektronicznie, za pośrednictwem aplikacji. Na żadnym z etapów klienci nie muszą odwiedzać oddziału banku, wypełniać papierowych formularzy czy przyjmować dokumentów przesyłką kurierską
– mówi Kamil Niewiatowski, Country Manager na Polskę.
Klienci mogą wnioskować o rozłożenie pożyczki na maksymalnie 60 rat. RRSO wynosi 7,44%. Oferta skierowana jest do klientów indywidualnych uzyskujących wynagrodzenie na podstawie umowy o pracę i innych umów cywilnoprawnych. Do weryfikowania dochodów wykorzystywana jest technologia oparta o dyrektywę PSDII.
Pożyczka gotówkowa jest pierwszą i na razie jedyną ofertą banku w Polsce. W miarę rozwoju marki planowane jest wprowadzanie kolejnych usług.
Raiffeisen Digital Bank to marka austriackiego banku Raiffeisen Centrobank AG (RCB). Polska jest pierwszym krajem, w którym powstała i ruszyła tego rodzaju cyfrowa oferta Raiffeisen.