TikTok wchodzi z nowa ofertą w krajach UE. Co z Polską?
O TikToku w ostatnich tygodniach piszemy głównie w aspekcie potencjalnej blokady aplikacji w Stanach Zjednoczonych. Popularna aplikacja social media nie zamierza jednak skupiać się tylko na problemach w USA. Jej właściciel, firma ByteDance właśnie ogłosiła plany ekspansji swojego sklepu online na kilka europejskich krajów.

TikTok Shop od 2021 roku jest już dostępny w Wielkiej Brytanii. Teraz wejdzie także do Włoch, Francji i Niemiec. W planach są też kolejne europejskie kraje. Nie ma jednak konkretnej informacji co do Polski.
Sklep TikToka opiera się na współpracy z lokalnymi dostawcami. Również na nowych rynkach to właśnie lokalne marki mają być główną siłą napędową aplikacji. We Francji będzie to między innymi modowa marka AboutYou oraz supermarket Carrefour. W Niemczech TikTok Shop będzie natomiast oferował produkty firmy kosmetycznej Cosnova.



We Francji, Niemczech i Włoszech mamy już gotowych partnerów z ich produktami. TikTok Shop będzie dostępny w tych krajach od najbliższego poniedziałku. Zamierzamy rozwijać się zdecydowanie szybciej niż miało to miejsce w Wielkiej Brytanii. Wchodząc do UK 4 lata temu, musieliśmy najpierw nauczyć klientów takiego modelu sprzedaży, co zajęło dużo czasu.
Aplikacja TikTok shop jest też dostępna w Stanach Zjednoczonych. Na amerykańskim rynku pojawiła się w 2023 roku. Jej przyszłość stoi tam jednak pod znakiem zapytania w związku z groźbą blokady i potencjalną sprzedażą aplikacji.